دلیل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار ، قیمت ها در روزهای آینده مقرون به صرفه تر می گردد؟

به گزارش گردشیا، دبیر انجمن صنفی فراوریکنندگان جوجه یکروزه افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار را مقطعی دانست و گفت: اکنون فراوری جوجه یکروزه طبق روال انجام می شود و به زودی نرخ ها منطقی می شود و به زودی بازار گوشت مرغ به شرایط عادی باز می شود.

دلیل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار ، قیمت ها در روزهای آینده مقرون به صرفه تر می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا صدیق پور علت افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار را وقفه یک هفته ای فراوری جوجه یکروزه در اسفندماه سال 1401، حذف بعضی گله های مرغ مادر مولد و کمبود نهاده های دامی دانست و اضافه کرد: اکنون آثارش در این بازه زمانی نمایان شده است، زیرا در اسفندماه سال گذشته فراوری جوجه یکروزه به 90 میلیون قطعه رسید؛ در حالی که احتیاج مرغ فروردین ماه نیز باید در نظر گرفته می شد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از علت های افزایش قیمت مرغ افزایش تمام شده هزینه های فراوری است و انتظار می رود دولت برای آن تدبیری بیندیشد زیرا اکنون قیمت تمام شده مرغ زنده حدود 50 هزار تومان و گوشت مرغ برای مصرف کنندگان بین 68 تا 70 هزار تومان است و نرخ هایی بیش از این گران فروشی محسوب می شود.

دبیر انجمن صنفی فراوریکنندگان جوجه یکروزه توضیح داد: به طور قطع افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار مقطعی است و به زودی به روال عادی باز می شود، زیرا اکنون اندازه جوجه ریزی بین 100 تا 110 میلیون قطعه انجام می شود.

صدیق پور گفت: در پی اصلاح سیاست ارز ترجیحی و اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها در اردیبهشت ماه سال گذشته، قرار بود دولت شرایطی را برای فراوریکنندگان رقم بزند که این مهم رخ نداد به طوری که طی 7 ماه گذشته فراوریکنندگان جوجه یکروزه محصول فراوریی خود را 30 درصد زیرقیمت واقعی فراوری به فروش رسانده اند.

وی تاکید نمود: قبل از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها قیمت هر قطعه جوجه یکروزه بین 6 تا 8 هزار تومان بود که با اجرای این طرح قیمت جوجه یکروزه به 15 هزار تومان رسید، اما به علت مسائل در فراوری، هر قطعه جوجه یکروزه را 3 هزار و 500 تومان خریداری می کردند.

دبیر انجمن صنفی فراوریکنندگان جوجه یکروزه قیمت جوجه یکروزه را وابسته به قیمت گوشت مرغ دانست و اظهار کرد: با افزایش قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ در بازار قیمت هر قطعه جوجه یکروزه بین 10 تا 20 هزار تومان به فروش می رسد.

صدیق پور با بیان اینکه در واقع صنعت جوجه یکروزه ضرر و زیان داده است، گفت: با توجه به حل مشکل نهاده های طیور و روال عادی روند فراوری در فروردین ماه به زودی بازار این محصول به شرایط عادی باز می شود و جای نگرانی نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 فروردین 1402 بروزرسانی: 24 فروردین 1402 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2357

به "دلیل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار ، قیمت ها در روزهای آینده مقرون به صرفه تر می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار ، قیمت ها در روزهای آینده مقرون به صرفه تر می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید