فراوری سه میلیون خودرو شدنی است

به گزارش گردشیا، تهران (پانا) - عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان ایران می گوید فراوری سه میلیون خودرو در کشورشدنی است و اگر برنامه فراوری وجود داشته باشد قطعه سازان این انگیزه را خواهند داشت که سرمایه گذاری را افزایش دهند و دانش و تکنولوژی روز جهان در فراوری قطعه را هم خریداری نمایند اما قطعه ساز اکنون نمی داند چه سرنوشت و آینده ای در انتظار فراوری خودرو در کشور است و طبیعی است که برنامه ریزی هم نمی تواند داشته باشد.

فراوری سه میلیون خودرو شدنی است

محمود نجفی سهی در گفت وگو با پانا، گفت: سایپا در اقدامی بر روی پلت فرم پراید تیبا را پیاده سازی کرد که کیفیتی به مراتب بالاتر از پراید را دارد که اقدامی قابل دفاع است. اکنون که بحث ساخت سه میلیون خودرو مطرح است عده ای می گویند که نمی توانیم چون زیرساخت های آن را نداریم اما عقیده دارم که می توانیم این تیراژ از فراوری را داشته باشیم.

طرحی در مدیریت قبلی ایران خودرو تهیه شده است تا شرکت طراحی خودرو دعوت به کار گردد و با استفاده از تخصص جوانان ایرانی دو پلت فرم برای دو گروه خودروساز ایران خودرو و سایپا طراحی گردد و در هر پلت فرم همچون همان اقدامی که در همه جهان انجام می گردد سه مدل خودرو طراحی گردد

وی در پاسخ به این پرسش که ساخت سه میلیون خودرو در سال درحالی مطرح می گردد که در بحث پیش فروش خودروها خلف وعده هایی وجود داشته است حالا چگونه می توان این آمار از فراوری را هدفگذاری کرد، خاطر نشان کرد: طرحی در مدیریت قبلی ایران خودرو تهیه شده است تا شرکت طراحی خودرو دعوت به کار گردد و با استفاده از تخصص جوانان ایرانی دو پلت فرم برای دو گروه خودروساز ایران خودرو و سایپا طراحی گردد و در هر پلت فرم همچون همان اقدامی که در همه جهان انجام می گردد سه مدل خودرو طراحی گردد. بنابراین این طرح یکی از اقدام هایی است که در راستای فراوری سه میلیون خودرو قابل انجام است.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان ایران گفت: در انجمن صنفی خودروسازان قبلی بر روی این طرح آنالیز های انجام شد و معین شد برای اینکه در سال 1404 سه میلیون و 200 هزار خودرو فراوری گردد باید 28 قلم قطعه فراوری گردد که در آن موقع معین شد که فراوری بعضی از انها اصلا وجود ندارد به طور مثال ورق های خاص بدنه خودرو از جمله آنها بوده است و در حالی که 15 سال فرصت وجود داشت تا این فراوری انجام گردد اما اقدامی در راستای آن انجام نشد.

وی اضافه نمود: افراد خلاق و باانگیزه در دانشگاه علم و صنعت اکنون طراحی خودرو انجام داده اند که اگر نگوییم صد درصد کامل است اما ایرادات آن قابل برطرف است و می توان از نظرات و مشورت طراحان صنعتی خودرو هم در این راستا بهره برد.

نجفی سهی گفت: ما می توانیم سه میلیون خودرو فراوری کنیم اگر مسئولان به خود بگویند که می توانیم و سیاست های مالی زیرمجموعه سیاست های سیاسی قرار نگیرد و حاکم باشد. در تمام کشورهای پیشرفته و صنعتی که فراوری و رشد مالی مناسب دارند اقتصاد حاکم بر سیاست است.

وی اعلام کرد: روزی که نیسان با یک شرکت مطرح خودروسازی جهان ادغام شد فراوری آنها به اندازه فراوری خودرو در ایران نبود. از نظر کمیت حدود یک میلیون و 700 خودرودر سال فراوری شده است و از کیفیت هم احتیاج به سیاستگذاری وجود دارد و نباید آویزان کشوری مانند فرانسه گردد.

قطعه سازان کشور این آمادگی و توان را دارند که در خصوص تمامی قطعاتی که تکنولوژی فراوری آن در کشور وجود دارد کار فراوری را انجام دهند

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان ایران با اشاره به تجربه ساخت فراوری خودرو در کره اظهار کرد: کره ابتدا بافراوری یک خودرو آن هم هیوندایی شروع کرد و به این حجم از تیراژ و فراوری رسید و پس از آن کیا وارد بازار شد اما برنامه فراوری خودرو در کشور بلند مدت نیست و در کوتاه مدت و میان مدت هم برنامه مدون و قابل اجرا وجود دارد.

نجفی سهمی توضیح داد: قطعه سازان کشور این آمادگی و توان را دارند که در خصوص تمامی قطعاتی که تکنولوژی فراوری آن در کشور وجود دارد کار فراوری را انجام دهند.

فارغ التحصیلان از دانشگاه ها آمادگی کار در محیط های صنعتی را ندارند

وی گفت: افزایش کیفیت خودرو، رشد صنعت و بهبود بسیاری از شاخص های مالی احتیاجمند حرکتی همه جانبه و آموزش از سطوح پایین است. اکنون فارغ التحصیلانی از دانشگاه ها خارج می شوند که آمادگی کار در محیطهای صنعتی را ندارند و نمی توان انتظار داشت که در مجموعه های عملکرد مناسبی از این شخص بیرون آید. بهبود زیرساخت های اموزشی، فنی ، علمی و سایر مولفه های دخیل در فراوری به طور حتم نتایج و آثار مناسب را در فراوری کشور خواهد داشت.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان ایران اظهار کرد: فراوری سه میلیون خودرو در کشورشدنی است و اگر برنامه فراوری وجود داشته باشد قطعه سازان این انگیزه را خواهند داشت که سرمایه گذاری را افزایش دهند و دانش و تکنولوژی روز جهان در فراوری قطعه را هم خریداری نمایند اما قطعه ساز اکنون نمی داند چه سرنوشت و آینده ای در انتظار فراوری خودرو در کشور است و طبیعی است که برنامه ریزی هم نمی تواند داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1972

به "فراوری سه میلیون خودرو شدنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری سه میلیون خودرو شدنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید