سگ های ولگرد؛ متهم جدید انتقال کرونا

به گزارش گردشیا، درک چگونگی رفتار ویروس در خارج از بدن انسان و همچنین فرایندی که در داخل بدن طی می کند، بسیار حیاتی است و به توانایی ما برای مقابله با این ویروس و یافتن درمانی موثر کمک می کند.

سگ های ولگرد؛ متهم جدید انتقال کرونا

مطالعه محققان نشان داده است که سگ های ولگرد ممکن است حیوان واسطه ای باشند که ویروس کرونا را از خفاش ها به انسان منتقل کرده

از نخستین روز های ظهور ویروس جدید کرونا در چین، دانشمندان بر نقش احتمالی حیوانات در انتقال این بیماری به انسان متمرکز شده اند و اخیراً به پینگولین به عنوان واسطه میان خفاش و انسان مشکوک شده اند.

با این حال، براساس نتایج یک مطالعه جدید که در مجله بیولوژی مولکولی و تکامل منتشر شده، احتمال واسطه گری سگ های ولگرد برجسته شده است. مطالعه محققان کانادایی نشان داده است که سگ های ولگرد ممکن است حیوان واسطه ای باشند که ویروس کرونا را از خفاش ها به انسان منتقل کرده است.

پیش از این دانشمندان معتقد بودند ویروس کرونا از طریق پینگولین ها از خفاش ها به انسان منتقل شده اند. پینگولین در برخی از بازار های آفریقا و آسیا به همراه خفاش ها به فروش می رسند.

محققانی که این تحقیق را انجام داده اند، می گویند تجزیه و تحلیل ژنتیکی ویروس کرونا نشان می دهد که این ویروس از طریق سگ های ولگرد از خفاش ها به انسان منتقل شده است.

درک چگونگی رفتار ویروس در خارج از بدن انسان و همچنین فرایندی که در داخل بدن طی می کند، بسیار حیاتی است و به توانایی ما برای مقابله با این ویروس و یافتن درمانی موثر کمک می کند.

چوا چایا، نویسنده این تحقیق، از دانشگاه اتاوا می گوید: ویروس کرونا، نخستین بار از طریق سگ های ولگردی که گوشت خفاش می خورند شیوع یافته است.

وی با بیان اینکه دانستن منشاء ویروس از اهمیت حیاتی برای حل بحران کنونی برخوردار است، اضافه نمود: مشاهدات ما امکان ایجاد یک فرضیه جدید در مورد منشا و انتقال اولیه ویروس را فراهم آورده است.

این تحقیق براساس بررسی نمونه های شیمیایی گرفته شده از انواع مختلفی از ارگانیسم ها از جمله خفاش ها، پنگولین ها، سگ ها، مار ها و انسان ها است.

این بررسی نشان داد که احتمال واسطه بودن سگ های ولگرد بیشتر از دیگر حیوانات است. با این حال، نتایج این مطالعه توسط برخی دانشمندان مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان می گویند این نتایج با آزمایش نمونه هایی محدود به دست آمده و بنابراین قابل تعمیم نیست.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1100

به "سگ های ولگرد؛ متهم جدید انتقال کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ های ولگرد؛ متهم جدید انتقال کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید