مقاله: واحد پول دانمارک چیست؟

به گزارش گردشیا، شرایط مالی دانمارک در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی در شرایط مطلوبی واقع شده است اما این اقتصاد هم تحت تأثیر حوادث داخلی و بین المللی می باشد. بعضی عوامل از جمله بحران اوکراین، تحریم روسیه و توقف صادرات مواد غذایی و گوشت خوک دانمارک به روسیه، کاهش ارزش یورو، برگزیت، سیاستهای سخت گیرانه تجارت خارجی آمریکا و وابستگی اقتصاد دانمارک به تجارت خارجی موجب گشت تا دانمارک در سیاست های مالی خود تجدید نظر کند. دانمارک به موازات همفکری درون اروپایی، درصدد تقویت بازارهای صادراتی خود در آسیا و آفریقا بعنوان راهکاری جهت کاهش عوارض مسائل مذکور بر اقتصاد خود میباشد. نگاه دانمارک بطور خاص به کشورهایی مثل چین، هند و ایران و چند کشور دیگر میباشد که ظرفیت خوبی برای استفاده از کالا و دانش فنی دانمارک دارند.

مقاله: واحد پول دانمارک چیست؟

1000 kroner bill, 100-kroner bill, 200 kroner, 500 kroner, 50 kroner

دانمارک کشوری کوچک با صنایع میانه ولی تکنولوژی بالا می باشد. مهمترین صنایع این کشور کشتی سازی و حمل و نقل دریایی، دارو سازی، نساجی و پوشاک، الکترونیک و صنایع غذائی است. صنایع IT این کشور اخیرا رشد چشمگیری داشته و در حال حاضر دولت الکترونیک به معنای کامل در این کشور به مردم خدمات ارائه می دهد و کمتر کسی برای پیگیری کارهای خود حضور فیزیکی در اداره جات و مراکز دولتی دارد.

فراوری ناخالص داخلی دانمارک (نرخ تبادل رسمی) برابر 324 میلیارد دلار است و کسری بودجه آن 2.5 درصد جی دی پی و عایدی سرانه حدود 46 هزار دلار، تورم در 2017 برابر 2/0درصد و رشد فراوری ناخالص داخلی 4/0 می باشد. در مجموع حدود80 درصد عایدیهای دانمارک از صادرات محصولات کارخانه ای و خدمات فنی مربوطه کسب می شود. کشورهای اروپای غربی اصلی ترین بازار کالاها و محصولات دانمارک بشمار می فرایند و حجم صادرات به این منطقه بیش از 70 درصد از مجموع تجارت خارجی دانمارک بوده که در این میان آلمان با 6/15 درصد بزرگترین شریک تجاری دانمارک محسوب می شود.

منبع مقاله: واحد پول دانمارک چیست؟

انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1936

به "مقاله: واحد پول دانمارک چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: واحد پول دانمارک چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید