دولت آمریکا میخواهد عظیم ترین شرکت سازنده تراشه در چین را تحریم کند

به گزارش گردشیا، به نظر می رسد تحریم شرکت های چینی مانند هواوی و ZTE از طرف دولت آمریکا اول کار است و دولت ترامپ میخواهد این فرایند تحریم ها را ادامه دهد. وال استریت ژورنال به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام نموده که آن ها در حال آنالیز افزودن مهم ترین شرکت سازنده تراشه در چین موسوم به SMIC به لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا هستند.

دولت آمریکا میخواهد عظیم ترین شرکت سازنده تراشه در چین را تحریم کند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

از آنجایی که شرکت های فراوریکننده تراشه برای این کار تا حد زیادی به تجهیزات آمریکایی احتیاج دارند، در صورت تحریم SMIC این شرکت دیگر نمی تواند تجهیزات آمریکایی مورد احتیاج خود را خریداری کند. طبق گزارش وال استریت ژورنال، نگرانی هایی در خصوص همکاری SMIC با زیرساخت های دفاعی چین وجود دارد.

یکی از پیمانکاران وزارت دفاع آمریکا به نام SOS International اخیرا گزارشی منتشر نموده که در آن آمده SMIC مشغول همکاری با یکی از عظیم ترین شرکت های دفاعی چین است و محققین دانشگاهی مرتبط با ارتش چین از تکنولوژی SMIC بهره می برند. SOS در این گزارش خاطرنشان نموده که احتمالا این محققین چاره ای جز استفاده از تراشه های SMIC ندارند.

کمپانی SMIC با انتشار یک بیانیه هرگونه ارتباط با شرکت های دفاعی را تکذیب نموده است. در این بیانیه تاکید شده که تراشه های SMIC صرفا برای مصارف غیرنظامی مورد استفاده قرار می گیرد و این شرکت هیچ ارتباطی با ارتش چین ندارد. این در حالی است که در گزارش SOS به ارتباط گسترده بین SMIC و پروژه های نظامی اشاره شده است. در هر صورت این ارتباطات هنوز تایید نشده و به همین خاطر در حال حاضر معلوم نیست عظیمترین شرکت سازنده تراشه در چین تحریم می گردد یا نه.

با این حال، اگر دولت آمریکا SMIC را به لیست سیاه خود اضافه کند، چنین اقدامی می تواند تنش مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین را تشدید کند. با توجه به اینکه در زمینه فراوری تراشه فناوری های آمریکایی اهمیت زیادی دارند چنین اقدامی SMIC را با مسائل متعددی روبرو می نماید. اگرچه این احتمال وجود دارد دولت چین دست به اقدامات تلافی جویانه علیه شرکت های آمریکایی بزند، ولی چنین کاری به ضرر اقتصاد چین خواهد بود.

  • همه چیز درباره HiSilicon؛ بازوی تراشه ساز هواوی

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1329

به "دولت آمریکا میخواهد عظیم ترین شرکت سازنده تراشه در چین را تحریم کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آمریکا میخواهد عظیم ترین شرکت سازنده تراشه در چین را تحریم کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید