خبرنگاران طرح هادی 150 روستای گلستان سال جاری بازنگری می گردد

به گزارش گردشیا، گرگان - خبرنگاران - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که طرح هادی 150 روستای استان که عمر 10 ساله اجرای آن به سرانجام رسیده با هدف تامین عادلانه امکانات و یاری به ماندگاری جوانان در روستا بازنگری می گردد.

خبرنگاران طرح هادی 150 روستای گلستان سال جاری بازنگری می گردد

سیدمحمد حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: اجرای بازنگری این طرح ها به 200 میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد که کوشش برای تامین آن از محل اعتبارات ملی در حال اجرا است.

وی اعلام کرد: تهیه لیست روستاهای دارای اولویت و نرخ رشد جمعیت بالا و مستقر در حریم شهرها و انتخاب پیمانکار نقشه بردار و مشاور صورت گرفته تا روستاییان گلستان به زودی از مزایای بازنگری این طرح برخوردار شوند.

وی گفت: در حال حاضر طرح هادی 400 روستای گلستان احتیاجمند بازنگری است که تاخیر در اجرای آن باعث افزایش قیمت زمین در روستا، مهاجرت به شهرها برای سکونت و مشکل در ارایه خدمات دستگاه ها می گردد.

به گفته مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی گلستان سال قبل طرح هادی 60 روستای این استان از محل اعتبارات ملی بازنگری شده بود.

طرح هادی روستاها در دوره 10 ساله پس از تهیه آن بازنگری می گردد تا احتیاجهای جدید برای توسعه روستا شناسایی و برنامه ریزی لازم براساس احتیاجهای جدید انجام گردد.

طرح هادی روستایی با اهدافی از جمله ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، مالی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات به وسیله ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی، رفاهی، راهنمایی شرایط فیزیکی روستا و بهبود مسکن روستائیان و خدمات محیط زیستی و عمومی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می گردد.

طبق گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان طرح هادی 936 روستای بالای 20 خانوار استان تهیه شده که در 667 روستاها این طرح اجرا شده و یا در حال اجرا است.

46.6 درصد از جمعیت یک میلیون و 869 هزار نفری گلستان روستایی بوده و این استان رتبه دوم کشوری را به لحاظ جمعیت روستایی در کشور دارد که اجرای طرح هادی روستایی یکی از راه چاره های ماندگاری و مهاجرت معکوس به شمار می رود.

در گلستان حدود 500 هزار خانوار سکونت دارند که از این تعداد 230 هزار خانوار روستایی هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1811

به "خبرنگاران طرح هادی 150 روستای گلستان سال جاری بازنگری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح هادی 150 روستای گلستان سال جاری بازنگری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید