هر چیزی که باید درباره موزه آینده دبی بدانید

به گزارش گردشیا، طی سال های اخیر دبی شبیه به یک قطار سریع السیر با تمام سرعت به سمت پیشرفت در فناوری و تکنولوژی حرکت می نماید. موزه آینده دبی آیینه ای از 50 سال آینده این شهر به تصویر می کشد. این موزه در منطقه بیزینس بای دبی واقع شده است و بیانگر نوآوری و خلاقیت در شهر دبی است. موزه آینده دبی به نام Museum Of The Future شناخته می گردد و هدف اصلی آن ترویج، توسعه و نوآوری در زمینه فناوری، به ویژه حوزه رباتیک و هوش مصنوعی است.

هر چیزی که باید درباره موزه آینده دبی بدانید

طراحی موزه آینده دبی

طراحی این موزه به وسیله استودیو معماری کیلا killa اجرا شده است و با ارتفاعی بالغ بر 77 متر و مساحتی بیش از 30 هزار و 548 متر مربع یکی از بزرگ ترین موزه های دبی محسوب می گردد. نمای بیرونی موزه با استفاده از پانل های کامپوزیت ضد حریق ساخته شده است و بر روی آن جملاتی الهام بخش از شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رییس جمهور و نخست وزیر امارات، به زبان عربی نمایش داده می گردد. موزه آینده ساختمانی با شکل چنبره است که نماد توانایی انسان در نوآوری را نشان می دهد و تپه سبز آن نشان دهنده زمین است.

ترجمه متون عربی نوشته شده بر روی موزه آینده

موزه آینده دبی با طراحی خلاقانه و مفهومی نوآورانه، به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی شهر دبی شناخته می گردد. این موضوع با ارائه محتواهای فناورانه و ایده آل برای آینده، کوشش می نماید تا روحیه نوآوری را در بازدیدنمایندگان به وجود آورد و آن ها را در جهت پیشرفت فناوری و توسعه اجتماعی راهنمایی نمایند. در ادامه به ترجمه متون عربی نوشته شده بر روی موزه آینده پرداخته شده است.

* آینده متعلق به کسانی است که می توانند آینده را تصور، طراحی و اجرا نمایند. این چیزی نیست که منتظر آن باشید بلکه باید آن را خلق کنید.

* راز تجدید حیات، توسعه تمدن و پیشرفت بشر در یک کلمه است؛ نوآوری.

* ما صدها سال زندگی نخواهیم کرد، اما می توانیم چیزی خلق کنیم که صدها سال دوام بیاورد.

بخش های مختلف موزه آینده دبی

طراحی بخش های مختلف موزه آینده دبی با دیدگاهی نوآورانه شکل گرفته است و به مخاطب این موضوع را نشان می دهد که می توان ساختمان هایی با طراحی خلاقانه ساخت. موزه آینده دبی 7 طبقه دارد که 5 طبقه آن برای بازدید عموم آزاد است. ورود بازدیدنمایندگان از طبقه پنجم شروع می گردد و بعد به طبقات پایین تر منتقل می شوند.

طبقه پنجم؛ سفر به ایستگاه فضایی هوپ

در طبقه پنجم موزه، فرصت دارید به مدت 2 ساعت آینده دنیا را دیدن نموده و زندگی در فضا را تجربه کنید. در بازدید از این طبقه، آواتار مجازی و راهنمای انسانی همراه با شما به فضاپیما و ایستگاه فضایی هوپ وارد می شوند. درون فضاپیما صفحات نمایشگری وجود دارند که فضا و آینده دبی در سال 2071 را نشان می دهند و بعلاوه چگونگی عملکرد فضاپیما شرح داده می گردد. یکی از اهداف طراحی این سفر فضایی آن است که به گردشگران نشان دهد، سفرهای فضایی چگونه می توانند به بشریت در اساسی ترین چالش هایشان یاری نمایند.

طبقه چهارم؛ موسسه شفا

طبقه چهارم بر اهمیت حیات کره زمین تمرکز دارد؛ بازدید از این طبقه برای دوستداران محیط زیست مجذوب کننده به نظر می رسد. در این طبقه راهنمای موزه شما را از تغییرات آب وهوایی زمین آگاه می نماید تا نسبت به اهمیت آینده پایدار آگاه شوید. در این طبقه یک بانک DNA به نام صندوق حیات است که در آن حدود 2 هزار و 400 نوع ژنتیک از گیاهان، حیوانات و موجودات دریایی و حشرات نگهداری می گردد.

طبقه سوم؛ واحه Al Waha

طبقه سوم موزه آینده دبی جایی است که حسی از آرامش و خلسه را برای شما به همراه می آورد. در این طبقه با هدف برقراری ارتباط بین فکر و جسم بازدیدنمایندگان، خدمات درمانی متعددی ارائه می گردد. احساس درمانی، حرکت درمانی، زمین درمانی، ارتباط درمانی و مرکز مدیتیشن از انواع روش های درمانی در این طبقه است.

طبقه دوم؛ امروز فردا Tomorrow Today

وقتی به طبقه دوم موزه آینده پای بگذارید، متوجه می شوید که چرا این مکان به نام موزه تکنولوژی معروف شده است. در این طبقه انواع فناوری و نظریه های مرتبط با آینده نمایش داده می شوند. حضور در این طبقه فرصتی برای آشنایی با هوش مصنوعی، رباتیک و اکتشافات فضایی است. مدل هایی از وسیله نقلیه برقی، جت الکتریکی و لباس های جت گرانشی از مواردی هستند که به مخاطبین نشان داده می شوند.

طبقه اول؛ قهرمانان آینده Future Heroes

طبقه اول موزه آینده دبی مخصوص بچه ها زیر 10 سال طراحی شده است و تفریح های مختلف تعاملی در این طبقه، قوه تخیل و خلاقیت بچه ها را تقویت می نماید.

طبقه همکف موزه آینده دبی

طبقه همکف موزه به فروشگاه ها، رستوران ها و کافه ها اختصاص پیدا نموده است. پس از گذران یک روز عالی در موزه آینده می توانید به کافه های این موزه سری بزنید و نوشیدنی و دسر مورد علاقه خود را سفارش دهید.

منبع: همگردی
انتشار: 14 آذر 1402 بروزرسانی: 14 آذر 1402 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2426

به "هر چیزی که باید درباره موزه آینده دبی بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر چیزی که باید درباره موزه آینده دبی بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید