تحریم ها مانع پیش خرید واکسن کرونا

به گزارش گردشیا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درباره واکسن های کرونا که در دنیا تا به امروز فراوری یا استفاده شده، ادعا های زیادی مطرح است، اما باید زمان بگذرد تا میزان اثربخشی و ایمنی آن ها مورد تایید سازمان دنیای بهداشت قرار بگیرد.

تحریم ها مانع پیش خرید واکسن کرونا

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سیما سادات لاری درباره مباحث مطرح شده در خصوص فراوری واکسن کرونا در بعضی کشور ها ادامه داد: یک وجه موضوع واکسن کرونا، تاثیر آن در احتمال ایجاد بی خیالی و عادی انگاری در سیاست گذاری و یک وجه دیگر، عادی انگاری در جامعه و مردم است. یعنی نباید این طور فکر کنیم که اگر واکسن کرونا در کشوری فراوری شده، آن هم وقتی که هنوز میزان ایمنی و اثرگذاری آن کاملا اثبات شده نیست، به سمت عادی انگاری و بی خیالی برویم.

وی بیان نمود: مهم ترین سوالات درباره واکسن کرونا این است که چه میزان و روی چه گروه هایی بیشترین را تاثیر دارد. مرگ و میر به علت ابتلا به ویروس کرونا، در سالمندان و بیماران دارای بیماری زمینه ای بیشتر است و باید بدانیم واکسن کرونا چه میزان ایمنی در این افراد ایجاد می نماید.

معاون وزیر بهداشت گفت: از طرفی، جمعیت دنیا حدود هشت میلیارد نفر است و اگر واکسن دو دوز احتیاج داشته باشد، 16 میلیارد واکسن احتیاج است. تعیین نیست تا چه زمانی می توان این حجم از واکسن را فراوری کرد. واکسن آنفلوآنزا در بهترین حالت حدود 60 تا 70 درصد ایمنی ایجاد می نماید و در خصوص واکسن کرونا هنوز نمی دانیم تا چه حد ایمنی خواهد داشت.

لاری اضافه کرد: بنابراین بهترین اقدام در خصوص مقابله با کرونا، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک است. البته باید توجه کنیم که فاصله گذاری فیزیکی ضروری است، اما کافی نیست و باید حتما از ماسک استفاده کرد. حتی بحث تهویه نیز اهمیت زیادی دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره کوواکس نیز بیان نمود: بسیاری از واکسن هایی که در دنیا روی آن ها در حال کار هستند، در کوواکس وجود دارد. پیش پرداخت کشور ما برای شرکت در کوواکس نیز در حال اجرا است، اما به واسطه تحریم های ناجوانمردانه آمریکایی ها و مسائل ایجاد شده به واسطه نقل و انتقال ارز، هنوز اتفاق نیفتاده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1435

به "تحریم ها مانع پیش خرید واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم ها مانع پیش خرید واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید