ایجاد اشتغال برای 6175 نفر در مناطق روستایی ایلام

به گزارش گردشیا، خبرنگاران/ایلام معاون استاندار ایلام گفت: تسهیلات قابل توجهی در بخش اشتغال روستایی، تبصره 18 و سایر منابع به واحدهای تولیدی استان تزریق شده و در بخش روستایی منجر به اشتغال و ایجاد واحدهای جدید در مناطق مختلف استان شده است.

ایجاد اشتغال برای 6175 نفر در مناطق روستایی ایلام

حیدر نعمتی در بیست و هفتمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، اظهار کرد: با توجه به قرار دریافت در آستانه دهه مبارک فجر و لزوم اطلاع رسانی مناسب در مورد عملکرد و دستاوردهای دولت ، مدیران دستگاه های تخصصی باید اطلاع رسانی مناسبی از اقدامات خود انجام دهند.

وی تاکید نمود: ضروری است مردم استان در جریان اقدامات و عملکرد دولت و نظام قرار گیرند و اکنون با توجه به شروع دهه فجر و وجود رسانه های جمعی و فضای مجازی این اطلاع رسانی باید شفاف و دقیق صورت گیرد.

نعمتی در ادامه به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در استان اشاره نمود و گفت: قرار دریافت استان ایلام در رتبه 28 نرخ بیکاری کشور و قرار دریافت جزء 4 استان برتر در زمینه کاهش بیکاری بر اساس آمار و اطلاعاتی است که از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده و کسی جز مرکز آمار که بر اساس داده ها آن را تجزیه و تحلیل نموده است نمی تواند در آن دخل و تصرفی کند.

وی اضافه نمود: تسهیلات قابل توجهی در بخش اشتغال روستایی، تبصره 18 و سایر منابع به واحدهای تولیدی استان تزریق شده و در بخش روستایی منجر به اشتغال و ایجاد واحدهای جدید در مناطق مختلف استان شده که بسیاری از این طرح ها سال جاری و سال آینده به بهره برداری می رسد.

معاون استاندار ایلام تاکید نمود: تیم نظارت یک کانال اطلاع رسانی در فضای مجازی تشکیل داده و از بازدید طرح ها و فرایند پیشرفت و اجرای آنها گزارش هایی تهیه و به اطلاع همه می رساند که حرکتی بسیار ارزشمند است.

نعمتی ادامه داد: طرح های زیادی توسط دستگاه های اجرایی به بانک معرفی شده اند و در انتظار تکمیل اطلاعات هستند که باید پیگیری های لازم توسط بانک و دستگاه تخصصی با مجریان صورت گیرد تا قبل از اتمام سال شرایط پفراینده آنها معین تکلیف گردد.

وی با بیان اینکه دستگاه های تخصصی باید پس از اجرای طرح همچنان برای آموزش و مشورت دهی به بازدیدها ادامه دهند، از بانک ها خواست که طرح های مشکل دار احصاء گردد و اجازه ندهند طولانی شدن فرایند اجرای آنها موجب عدم جذب تسهیلات توافق شده گردد.

شکراله شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این نشست میزان تسهیلات روستایی اشتغال زا در استان را که تا به امروز انعقاد قرار داد شده 4165 میلیارد ریال خاطرنشان کرد و گفت: با یاری این میزان تسهیلات برای 6175 نفر اشتغال در مناطق مختلف روستایی استان ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 868

به "ایجاد اشتغال برای 6175 نفر در مناطق روستایی ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد اشتغال برای 6175 نفر در مناطق روستایی ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید