اگر کبد خود را دوست دارید این مواد غذایی را نخورید

به گزارش گردشیا، خبرنگاران : کبد یکی از مهم ترین اعضای بدن است که مصرف بعضی از مواد غذایی باعث حفاظت از آن خواهد شد.

اگر کبد خود را دوست دارید این مواد غذایی را نخورید

به گزارش خبرنگاران به نقل از برنا، کبد مهمترین قسمت بدن است و اگر به آن توجه نکنیم دچار عارضه های بسیاری می شویم پس تغدیه نقش اساسی در حفظ سلامت کبد ما دارد علاوه بر آن بیمارانی که دچار مسائل کبدی هستند باید مواد غذایی مناسبی مصرف نمایند تا به یاری این دسته از مواد غذایی سلامت بدنشان تضمین گردد.

به طور کلی افراد مبتلا به بیماری کبد چرب علائم خاصی ندارند و در بعضی افراد ممکن است علائمی مانند درد شکمی، خستگی، از دست دادن اشتها و ناخوشی، زردی چشم و پوست، در مچ پا، درد معده، احساس خواب آلودگی یا سردرگمی، استفراغ خونی و مدفوع خونی داشته باشند و به همین دلیل تشخیص مناسب قبل از آغاز درمان لازم است.

در حال حاضر درمان مؤثر دارویی برای بیماری کبد چرب در دسترس نیست. با این حال، امکان بازگشت کبد به شرایط قبل ممکن است و معمولا با تغییرات شیوه زندگی، رژیم غذایی و درمان خانگی، کبد چرب درمان می گردد.

در اینجا به معرفی بعضی از مواد غذایی می پردازیم که می توانند کبد را از ابتلا به سرطان و چرب شدن در امان نگه دارند.

مواد غذایی مفید برای کبد

مصرف چربی های مفید مانند روغن زیتون ، استفاده متعادل و کم از گوشت قرمز ، مصرف منظم ماهی، استفاده انواع غلات کامل و سبوس دار و مصرف فراوان سبزیجات و میوه جات ما را در برابر بیماری کبدی محافظت می نمایند.

مواد غذای مضر برای کبد

غذا های سرشار از قند و شکر، چربی ها اشباع ، غذا های صنعتی و آماده، نوشیدنی های الکلی و مواد غذایی شور مصرف آن ها سلامت کبد را به خطر می اندازد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1759

به "اگر کبد خود را دوست دارید این مواد غذایی را نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر کبد خود را دوست دارید این مواد غذایی را نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید