تور ارزان آلمان: انتقاد از سکوت آلمان و فرانسه در برابر تهدید حمله موشکی اوکراین به روسیه

به گزارش گردشیا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از برلین و پاریس خواست تا توجه داشته باشند که تهدیدات مستقیم کی یف علیه مسکو چه تأثیری بر فرایند مذاکرات گروه چهارجانبه نرماندی گذاشته و بی توجهی آنها به این سخنان جنگ افروزانه سئوال برانگیز است.

تور ارزان آلمان: انتقاد از سکوت آلمان و فرانسه در برابر تهدید حمله موشکی اوکراین به روسیه

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای رسمی گفت که مقامات برلین و پاریس باید تأثیر تهدیدات شنیده شده از سوی مقامات کی یف درباره حمله موشکی به خاک فدراسیون روسیه بر فرایند مذاکرات در چارچوب گروه چهارجانبه نرماندی (روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه) درباره حل و فصل مناقشه دونباس را مورد ارزیابی قرار دهند و عدم واکنش آنها به این اظهارات جنگ افروزانه سئوالاتی را بوجود آورده است.

زاخارووا در این بیانیه یادآور شد: برخورد شرکای غربی ما در گروه نرماندی - برلین و پاریس سئوال برانگیز شده است. مقامات آلمان و فرانسه هیچ واکنشی به این واقعیت نشان نمی دهند که طرف اوکراینی آشکارا در اجرای توافقات مینسک سنگ اندازی می نماید و اکنون هم به خود جرأت داده تا مستقیماً روسیه را تهدید به حمله موشکی کند. ما از دولت های آلمان و فرانسه که از برگزاری نشست های نو در چارپوب گروه نرماندی حمایت می نمایند، می خواهیم تا این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهند که تهدیدات آشکار سیاستمداران اوکراینی علیه روسیه چه تأثیری بر فرایند این مذاکرات خواهد گذاشت و عاقلانه فکر نمایند که اظهارات جنگ افروزانه مقامات کی یف می تواند به کجا منجر گردد.

وی ادامه داد: شنیده شدن چنین سخنان نسنجیده ای از کی یف در مورد تهدید به حمله موشکی به خاک روسیه و شروع عملیات نظامی گسترده در منطقه دونباس نمی تواند موجب نگرانی مقامات مسکو نگردد. بدون تردید نمایندگان دولت اوکراین جرأت تکرار چنین تهدیدات مستقیمی را در عرصه های سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا که مدافع اصل عدم بکارگیری توان نظامی و تهدید نظامی در روابط بین الملل هستند، نخواهند داشت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: علت چنین سخنانی از زبان مقامات کی یف کاملاً تعیین است، برای اینکه آنها قادر به تحقق وعده های خود در مورد بهبود شرایط مالی اوکراین، بالابردن سطح زندگی مردم کشورشان، متوقف کردن فرایند تبعیض قومی و زبانی شدید و انتها دادن به مناقشه خونین و برادرکشی در منطقه دونباس نیستند و به همین علت سعی دارند تا توجه شهفرایندان اوکراینی را به موضوعات دیگر، از جمله تهدیدات خیالی از جانب روسیه منحرف سازنند.

زاخارووا تأکید کرد: چنین سخنانی از سوی مقامات کی یف تنها به نفع پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است که همچنان فعالانه به نظامی کردن اوکراین و تبدیل این کشور به یک پایگاه نظامی مناسب برای خویش ادامه می دهد. طبق بعضی اطلاعات، نظامیان ناتو در حال حاضر حدود 10 محل استقرار در خاک اوکراین دارند. دو مرکز نظامی ناتو در این کشور فعال است که هواپیماهای بمب افکن راهبردی کشورهای عضو این سازمان امکان استقرار در آنها را دارند. بدین ترتیب، ساختارهای نظامی ناتو در نزدیک ترین فاصله از مرزهای روسیه ایجاد شده اند که این مسئله هیچ کمکی هم به ایجاد ثبات در اوکراین و حل و فصل مناقشه داخلی آن نمی نماید.

وی بعلاوه از این مسئله ابراز تأسف کرد که در میان سیاستمداران اوکراینی مدتهاست که سخنان ضدروسی مد شده و بعضی مواقع حتی جنبه خنده دار پیدا می نماید، بطوری که بعضی مقامات حتی روسیه را مقصر در این مسئله معرفی می نمایند که شهفرایندان اوکراینی تمایلی برای انجام واکسیناسیون علیه کرونا ندارند.

چند روز قبل الکسی آرستوویچ رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین مدعی شد که اقدامات غیرسازنده دولت روسیه منجر به آن خواهد شد تا در آینده ای تعیین و در اقدامی تلافی جویانه، موشک های اوکراینی مسکو را هدف حملات خود قرار دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1975

به "تور ارزان آلمان: انتقاد از سکوت آلمان و فرانسه در برابر تهدید حمله موشکی اوکراین به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: انتقاد از سکوت آلمان و فرانسه در برابر تهدید حمله موشکی اوکراین به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید