ترامپ می خواهد مسئولیت اوکراین را به دوش اتحادیه اروپا بیاندازد

به گزارش گردشیا، سناتور روس معتقد است که درخواست دونالد ترامپ از اتحادیه اروپا برای یاری اقتصادی بیشتر به اوکراین، گویای تمایل وی برای شانه خالی کردن از مسئولیت حمایت از کی یف و انداختن این مسئولیت به گردن کشورهای اروپایی است.

ترامپ می خواهد مسئولیت اوکراین را به دوش اتحادیه اروپا بیاندازد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو امروز نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا معتقد است که کشورهای اتحادیه اروپا، از جمله آلمان و فرانسه باید برای حمایت از دولت اوکراین هزینه بیشتری بپردازند.

ترامپ گفت: بروکسل در مقایسه با واشنگتن هزینه بسیار کمتری برای حمایت از کی یف می پردازد و ضروری است تا اتحادیه اروپا حمایت بیشتری از اوکراین کند.

واشنگتن در اواسط ماه سپتامبر صرف هزینه تقریباً 400 میلیون دلاری برای یاری اقتصادی به اوکراین را شروع کرد. پیش از این در پیش نویس بودجه دولت آمریکا برای سال اقتصادی 2020 (که از اکتبر سال 2019 شروع می گردد) هزینه ای تقریباً حدود 400 میلیون دلار برای یاری به حل و فصل مسائل امنیتی اوکراین برای پنتاگون و وزارت خارجه معین شده بود.

به گفته مقامات اوکراینی، چنین یاریی شامل 250 میلیون دلار از بودجه پنتاگون در چارچوب برنامه ابتکارعمل برای یاری به اوکراین در عرصه امنیتی و 115 میلیون دلار در چارچوب برنامه تامین اقتصادی یاری نظامی بین المللی وزارت امور خارجه از بودجه سال 2019 و همچنین 26 میلیون دلار در این برنامه از بودجه سال 2018 بود که روی هم بیش از 391 میلیون دلار می گردد.

آلکسی پوشکوف رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در باره یاری بیشتر اتحادیه اروپا به اوکراین، واکنش نشان داده و در صفحه تویئتر خود نوشت: کشورهای اروپایی بدون این مسئله نیز آسیب زیادی به خاطر تحریم ها علیه روسیه متحمل شده اند و اکنون آمریکا از اتحادیه اروپا می خواهد حمایت اقتصادی بیشتری از اوکراین نموده و هزینه لازم بررای اجرای سیاست خارجی واشنگتن را بپردازد.

پوشکوف اضافه نمود: این یک سوی قضیه است و از سوی دیگر، چنین درخواستی از سوی ترامپ، صندلی پایین اوکراین در سیستم اولویت های رئیس جمهوری آمریکا را نشان می دهد. به همین دلیل او مایل است تا مسئولیت اوکراین را به شانه کشورهای اروپایی بیاندازد و دولت آمریکا را از زیر بار این مسئولیت رها کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 496

به "ترامپ می خواهد مسئولیت اوکراین را به دوش اتحادیه اروپا بیاندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ می خواهد مسئولیت اوکراین را به دوش اتحادیه اروپا بیاندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید