جاذبه های گردشگری اروپا؛ برای داشتن یک سفر لذتبخش به کجاها نرویم؟

به گزارش گردشیا، اگر قصد سفر به شهرهای مهم اروپایی را دارید، احتمالا دوستانتان فهرستی از معروف ترین مکان ها در این شهرها را برایتان تهیه و تماشا آنها را به شما پیشنهاد می نمایند.

جاذبه های گردشگری اروپا؛ برای داشتن یک سفر لذتبخش به کجاها نرویم؟

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

اما شاید گوش دادن به این پیشنهادها همیشه درست نباشد؛ چراکه ممکن است وقت و پولتان را در دوران ارزشمند تعطیلات، در تله های توریستی گران و شلوغ هدر دهید.

به همین علت در ادامه به معرفی مکان هایی می پردازیم که اگرچه معروفیت کمتری دارند اما جزو تماشای ترین مکان های اروپا هستند.

فرانسه؛ طاق پیروزی پاریس

ممکن است ملاقات از برج ایفل را دوست داشته باشید، اما به یاد داشته باشید که برای رفتن به بالای این برج باید مدتی حدود یک ساعت را در صفی بلند، آن هم در زیر آفتاب یا باران تحمل کنید و در این مدت هم شاهد بی قراری بچه ها و شنیدن صدای جیغ آنها باشید. زمانی که پس از خریدن بلیت ها و طی کردن صف بلند به پای برج می رسید هم با یک آسانسور شلوغ به بالای برج منتل می شوید.

وقتی هم در بالای برج آغاز به عکس گرفتن می کنید، متوجه می شوید در عکس هایتان همه چیز هست غیر از خود برج ایفل.

به شما پیشنهاد می کنیم به جای انجام این بازدید پردردسر، از طاق پیروزی پاریس (Arc de Triomphe) تماشا کنید.

پاریس مملو از مکان های تماشای است و یکی از زیباترین مکان ها، درست روبروی ایفل و در نزدیکی حاشیه رود سن قرار گرفته که طاق پیروزی نام دارد.

ساخت طاق پیروزی در سال 1836 میلادی به خاتمه رسیده و از بالای آن می توان از چشم اندازی زیبا که همه مکان های تماشای از خیابان شانزه لیزه تا موزه لوور و کلیسای نوتردام و برج ایفل را در برمی گیرد، بهره برد.

بر خلاف برج ایفل، صف بازدیدنمایندگان برای رفتن به بالای این بنا خیلی طولانی نیست و میانگین زمان انتظار حدود 5 دقیقه است.

ایتالیا؛ پله های اسپانیایی شما را به جایی نمی برند

به جای بازدید از منطقه ها شلوغی همانند پله های اسپانیایی یا مرکز شهر رم، به محله تراستوره بروید.

پله های اسپانیایی شهر رم، فقط مجموعه ای پله هستند و شما را به جایی نمی برند. در بالای این پله ها هم چشم انداز فوق العاده ای در انتظارتان نیست. برعکس، این منطقه پر از جیب بر و فروشندگانی است که کالاهایی نه چندان باارزش می فروشند.

در پایین این پله ها هم چشمه ای وجود دارد که در میان چشمه های فراوان این شهر تاریخی، چندان چشمگیر نیست و تنها اطراف آن را جمعیت عظیمی از توریستان گرفته است.

به جای ملاقات از این مکان شلوغ، به شما پیشنهاد می کنیم که به محله تراستوره بروید. منطقه ای کوچک و پرشکوه که ساکنان رم معمولا برای صرف غذا و نوشیدنی و گذراندن اوقاتی خوش با دوستان به آنجا می فرایند.

مجارستان؛ به ساختمان مجلس بوداپست بروید

یکی از پرطرفدارترین مکان ها برای توریستان در این کشور قلعه بودا است. اما وقتی به قلعه فکر می کنید انتظار امارتی عظیم و باشکوه و قرون وسطایی را دارید با مجسمه هایی از نگهبانان زره پوش و سالن های عظیم پایکوبی؛ چیزی که درباره قلعه بودا در بوداپست صادق نیست.

شما پس از یک پیاده روی طولانی در دامنه شیب دار این قلعه یا پرداخت هزینه یک تله کابین قدیمی و کم سرعت، به تلی از خاک به مقدار زمین فوتبال می رسید. البته یک موزه هم در آنجا وجود دارد اما به جز آن برترین چیزی که انتظارتان را می کشد، تنها قدم زدن در کنار دیوارها و تماشا رود دانوب از آنجاست.

به جای چنین بازدیدی، به شما پیشنهاد می کنیم به ساختمان مجلس بوداپست بروید و عظمت معماری نئوگوتیک را دریابید. ساختمان مجلس بوداپست یکی از عظیمترین ساختمانهای دولتی دنیا است که ساخت آن در سال 1902 میلادی به خاتمه رسیده است.

این عمارت باشکوه دارای 365 برج است و سالنهای آن با 40 کیلوگرم طلای 22 عیار زینت داده شده؛ ساختمان 691 اتاق و 29 سری پله دارد. در آنجا می توانید تاج مقدس مجارستان را هم ببینید.

پاسپورت خود را از قلم نیاندازید؛ بازدید از این مکان برای شهفرایندان اتحادیه اروپا نصف بها است.

دانمارک؛ به موزه هنرهای مدرن لوئیزیانا در شهر هوملبیک بروید

مجسمه پری دریایی کوچک که روی صخره ای در نزدیکی بندر کپنهاگ نصب شده هم از مکانهای پرطرفدار میان توریستان است. این مجمسه در سال 1913 میلادی با الهام از داستان پری کوچک دریایی نوشته هانس کریستین آندرسن ساخته شده است.

اما برای تماشا مجسمۀ این پری غمگین، باید یکساعت وقت صرف کرد تا به ساحل رسید و غیر از گرفتن عکسی با این مجسمه، چیز دیگری نصیب شما نخواهد شد.

پیشنهاد می کنیم که به جای آن به موزه هنرهای مدرن لوئیزیانا در شهر هوملبیک بروید و از باغ مجسمه های آن بعلاوه آثار نقاشی هنرمندان بین المللی تماشا کنید.

برای رفتن از مرکز کپنهاگ به این موزه باید حدود 45 دقیقه زمان صرف کرد اما بر خلاف ملاقات از مجسمه پری کوچک دریایی، انجام این سفر 45 دقیقه ای بسیار پربار خواهد بود.

آلمان؛ به تماشا گالری ایست ساید بروید

تعداد قابل توجهی از توریستان آلمان هم همیشه اصرار دارند که از ایست بازرسی چارلی در شهر برلین تماشا نمایند. اما واقعیت این است که آنچه در آنجا می بینید یک کپی از ایست بازرسی چارلی است و نه پاسگاه واقعی که در وسط یکی از جاده های شلوغ برلین گذاشته شده است. اطراف آن هم تنها چند کیسه شن، بلندگو و یک جمله وجود دارد که می گوید: شما بخش آمریکایی را ترک می کنید؛ همین.

به شما پیشنهاد می کنیم که به جای آن به تماشا گالری ایست ساید بروید؛ جایی که یک دیوار 1.3 کیلومتری یادگار دوران اتحاد جماهیر شوروی پیشین به نمایش گذاشته شده که اسم طولانی ترین گالری رو باز دنیا را دارد و با بازدید از آن، بار دیگر حوادث تاریخ برای شما تکرار خواهد شد.

اسپانیا؛ به تماشا عمارت کازا ویسنس بروید

در این کشور هم اغلب توریستان نام پارک گوئل را شنیده اند و برای تماشا آن کنجکاوند. اما برای ورود به این پارک هم باید صفی طولانی را تحمل کرد و درنهایت آنچه که با آن روبرو خواهید شد، فضای سبزی کوچک و محدود و تعدادی محدود از آثار آنتونی گائودی، هنرمند مشهور اسپانیایی است.

پیشنهاد می کنیم که به جای بازدید از این پارک، به تماشا عمارت کازا ویسنس بروید تا در آنجا با آثار بیشتر و چمشگیرتر آنتونی گائودی روبرو شوید. کازا ویسنس به مرکز شهر هم نزدیکتر است؛ خانه ای مجذوب کننده با تراسی زیبا که در سال 1885 میلادی ساخته شده و در مقایسه با پارک گوئل ازدحام جمعیت کمتری هم دیده می گردد.

ایتالیا؛ برج های آسینلی و گاریسندا

سفر به شهر کوچک پیزا هم از سفرهای پردردسر برای توریستان در ایتالیاست؛ مگر اینکه بخواهید شخصا از برج کج آن عکسی بگیرید. برای ورود به این برج هم باید ساعتها در صف انتظار کشید و هزینه سنگینی برای تهیه بلیط پرداخت. اجازه بالا رفتن از تمام طبقات آن را هم ندارید بنابراین نمی توانید منطقه گسترده ای از منطقه ها اطراف آن را ببینید.

به جای آن، پیشنهاد می کنیم که به تماشا برج های آسینلی و گاریسندا در بولونیا بروید و در آنجا، برجی کج تر از پیزا را پیدا کنید. در واقع برج های کج را می توان در سراسر ایتالیا یافت؛ از روستاهای کوچک گرفته تا شهرهای عظیم.

برج های آسینلی و گاریسندا در کنار یکدیگر قرار دارند و یکی از آنها یعنی آسینلی، بلندترین برج خمیده دنیا با 97.2 متر ارتفاع است. برای ورود به این برج ها هم تنها 5 دقیقه انتظار می کشید و به ندرت هم برای بالارفتن از 498 پله آن، گرفتار صفی طولانی می شوید.

هلند؛ به منطقه معروف 9 خیابان بروید

در این کشور هم خیابان چراغ قرمز شهر آمستردام معمولا مملو از توریست است و البته افراد مست، زنان افسرده پشت پنجره ها و فروشندگان مواد مخدر. گفته می گردد که این منطقه، یکی از دلگیرترین منطقه ها نور قرمز اروپاست.

پیشنهاد می کنیم که به جای آن به منطقه معروف 9 خیابان بروید و مجذوب زیبایی های خانه های مجلل، رستورانها و بارهای آن بشوید. از خوردن پنیرهای کهنه که برایتان سرو می گردد لذت ببرید و به همراه دوستانتان عصری خاطره انگیز را با صرف یک نوشیدنی دلچسب پشت سر بگذارید.

منبع: یورونیوز
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1881

به "جاذبه های گردشگری اروپا؛ برای داشتن یک سفر لذتبخش به کجاها نرویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری اروپا؛ برای داشتن یک سفر لذتبخش به کجاها نرویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید