خاتمه شایعات؛ شی جینپینگ در انظار عمومی دیده شد

به گزارش گردشیا، پس از غیبت چندین روزه شی جینپینگ از انظار عمومی که به شایعات علیه این رهبر سیاسی 69 ساله چین دامن زد، رئیس جمهوری چین روز سه شنبه در تلویزیون دولتی کشورش دیده شد.

خاتمه شایعات؛ شی جینپینگ در انظار عمومی دیده شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در حال بازدید از نمایشگاهی در سالن نمایشگاه پکن با موضوع پیشرفت در عصر نو نشان داده شد.

شی که رهبر حزب حاکم کمونیست و ارتش آزادی بخش خلق چین است، به همراه لی کچیانگ، نخست وزیر چین و دیگر مقامات عالی رتبه دیده شد که در حال بازدید و اظهارنظر درباره پیشرفت مالی کشورشان طی دهه گذشته بودند.

این ملاقات، اولین حضور شی در تلویزیون چین از زمان بازگشت از نشست منطقه ای ازبکستان در اواسط سپتامبر به شمار می رود. طبق قوانین پاندمی در چین، او باید یک هفته پس از بازگشت در قرنطینه می ماند.

چین هر از گاهی با شایعاتی درباره درگیری های داخلی سیاسی تا کوشش برای کودتاها، هدف قرار می گیرد. طی روز های گذشته شایعاتی از وقوع کودتا در چین و حبس خانگی شی جینپینگ منتشر شده بود.

شی قدرتمندترین رهبر چین طی چندین دهه گذشته به شمار می رود و هیچ رقیب شناخته شده ای ندارد و محدودیت دوره حکومت در قانون اساسی را هم لغو نموده و همین به او اجازه می دهد تا هر زمان که مایل باشد در قدرت بماند.

اینکه رهبران چین چند روز یا حتی چند هفته در دید عموم نباشند، امری غیرعادی نیست. با این حال زمانبندی غیبت شی که درست چند هفته پیش از کنگره مهم حزبی بود، موجب شد تا بازار شایعات داغ گردد. این نشست مهم هر پنج سال یک بار برگزار می گردد و انتظار می رود او برای سومین مرتبه رئیس جمهوری چین گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2271

به "خاتمه شایعات؛ شی جینپینگ در انظار عمومی دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه شایعات؛ شی جینپینگ در انظار عمومی دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید