مقاله: هشتگرد سبزتر می شود

به گزارش گردشیا، وی با اشاره به اهمیت موضوع حفاظت و نگهداری فضای سبز این منطقه ادامه می دهد: درختان بیمار و آفت زده حوزه فضای سبز شهرجدید توسط کارشناسان فضای سبز و کشاورزی شناسایی شدند و از سموم مناسب برای رفع آفات و حشرات پیرامون آنها استفاده شده است. ارمندئی می افزاید: همچنین تعدادی از درختان که به دلایل مختلف خشک شده بودند، در اختیار هنرمندان علاقه مند قرار گرفت تا از آنها برای خلق آثار هنری استفاده کنند. حتما از این آثار هنری برای زیبایی و تزئین فضای سبز شهرجدید، بهره خواهیم برد.

مقاله: هشتگرد سبزتر می شود

شبنم اصفهانی می افزاید: تعدادی درخت ابتدای یکی از کوچه ها در فاز 7 وجود دارد که تقریبا خشک شده اند و آفات فراوانی دارند، به همین دلیل شته و پشه به شدت در این منطقه زیاد شده است. پارک های بازی این منطقه نیز به خوبی آبیاری نمی شوند بنابراین محیط خشکی دارند. در ضمنً به نظافت آنها نیز توجهی نمی شود.

رئیس شورای شهر شهرجدید هشتگرد درباره موضوع ایجاد فضای سبز در این منطقه می گوید: سرانه فضای سبز در کشور 8 تا 10 متر به ازای هرنفر است که این معیار در شهرجدید هشتگرد به 32 متر به ازای هر نفر می رسد. شمس الله ارمندئی با بیان این که ما با در نظر دریافت جنگلی که در شهرجدید وجود دارد مساحتی نزدیک به 180 هکتار را به فضای سبز شهری اختصاص داده ایم تاکید می کند: وجود فضای سبز و پوشش گیاهی در بافت شهری الزامی است زیرا علاوه بر تولید حجم بالای اکسیژن و جذب آلاینده ها، وجه زیبایی شهر را نیز تقویت می کند.

منبع مقاله: هشتگرد سبزتر می شود

انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2027

به "مقاله: هشتگرد سبزتر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: هشتگرد سبزتر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید