مسکو: تحریم نورد استریم 2 ناقض قوانین بین الملل است

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین امروز چهارشنبه به تحریم پروژه نورد استریم 2 از سوی کنگره آمریکا واکنش نشان داد و گفت: این اقدام نقض قوانین بین الملل و مثالی از رقابت ناعادلانه است.

مسکو: تحریم نورد استریم 2 ناقض قوانین بین الملل است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

وی اضافه کرد: انتظار داریم این پروژه تکمیل گردد.

لازم به ذکر است روز گذشته، مجلس سنای آمریکا با تصویب قطعنامه ای به تحریم پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 رای داد.

واشنگتن به همراه دو متحد خود در اروپا یعنی اوکراین و لهستان معتقد است که این پروژه سبب افزایش وابستگی اروپا به گاز روسیه و تقویت نفوذ مسکو درقاره سبز می گردد حال آنکه حامیان این پروژه آن را برای تامین گاز اروپا حیاتی و استراتژیک می دانند.

تحریم پروژه نورد استریم 2 که مخالفت اتحادیه اروپا را به همراه دارد شرکت هایی را هدف قرار می دهد که در ساخت خط لوله و ترانزیت گاز روسیه به اروپا مشارکت داشته باشند. خط لوله نورد استریم قرار است با دور زدن اوکراین و لهستان، گاز روسیه را به وسیله دریای بالتیک به اروپا منتقل کند.

لازم به ذکر است که مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته قطعنامه تحریم پروژه نورد استریم 2 را تصویب نموده بود. مجلس سنا نیز روز سه شنبه با 86 رای موافق در برابر 8 رای مخالف آن را تصویب کرد. این قطعنامه برای اجرایی شدن باید به تایید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برسد که از مخالفان سرسخت پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 761

به "مسکو: تحریم نورد استریم 2 ناقض قوانین بین الملل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: تحریم نورد استریم 2 ناقض قوانین بین الملل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید