گفتگوی تلفنی ترامپ و پوتین درباره رقابت تسلیحاتی و مقابله با کرونا

به گزارش گردشیا، بر اساس اعلام کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با همتای روسیه ای خود به بحث در خصوص تلاشها برای شکست همه گیری کروناویروس همراه با تداوم فرایند بازگشایی اقتصادی در جهان و همچنین مسائل دیگری نظیر رقابت تسلیحاتی بین روسیه، آمریکا و چین پرداخته است.

گفتگوی تلفنی ترامپ و پوتین درباره رقابت تسلیحاتی و مقابله با کرونا

کاخ سفید اعلام داشت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همچنین در این گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری کرده که جلوی یک رقابت تسلیحاتی سه جانبه پرهزینه میان چین، روسیه و آمریکا گرفته شود و مشتاق به حصول پیشرفت در مذاکرات آینده مربوط به کنترل تسلیحات در شهر وین است.

واشنگتن و مسکو در تدارک برای داشتن مذاکراتی در مورد یک معاهده جانشین برای معاهده کنترل تسلیحاتی موسوم به استارت جدید که زرادخانه های هسته ای آنها را محدود می کند هستند. با این حال چین تا کنون تسلیم فشارهای دولت ترامپ برای پیوستین به مذاکرات سه جانبه کنترل تسلیحات با شرکت سه کشور نشده و گفته که زرادخانه هسته ای آن خیلی کوچکتر از زرادخانه های آمریکا و روسیه است.

بر طبق اعلام کرملین همچنین رهبران آمریکا و روسیه در گفتگوی میان خود فوریت داشتن مذاکراتی دوجانبه در مورد ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات را تایید کردند.

همچنین طبق بیانیه کرملین، پوتین و ترامپ در مورد شرایط پیرامون برنامه هسته ای ایران نیز بحث کرده و بر لزوم اقدام دسته جمعی تاکید کردند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1257

به "گفتگوی تلفنی ترامپ و پوتین درباره رقابت تسلیحاتی و مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی ترامپ و پوتین درباره رقابت تسلیحاتی و مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید