مراقبت از موی چرب

به گزارش گردشیا، آندسته از کسانی که پوست سر و موی چربی دارند، ضروری است که مراقبت زیادی از آنها به عمل آورند. مراقبت از موهای چرب مانع از بروز بسیاری مسائل مرتبط با آن، مانند شوره سر و ریزش مو می شود.

مراقبت از موی چرب

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

آندسته از کسانی که پوست سر و موی چربی دارند، ضروری است که مراقبت زیادی از آنها به عمل آورند. مراقبت از موهای چرب مانع از بروز بسکمک مسائل مرتبط با آن، مانند شوره سر و ریزش مو می شود.

مراقبت از موهای چرب قطعاً کار آسانی نیست، اما با توجه به این واقعیت که بیشتر مسائل مربوط به مو به علت پوست سر و موهای چرب ایجاد می شود، انجام این کار ضروری است. پوست سر به علت تولید بیش از حد چربی از طریق غدد سباسه یا غدد چربی موجود در آن، چرب می شود. این چربی سپس آغاز به پیش رفتن در امتداد موی سر کرده و موجب چرب و چسبناک شدن و یافتن ظاهری ناسالم برای مو می شود. این شرایط موجب جذب اندازه زیادی گرد و خاک و کثیفی شده که بر روی سلامت فولیکولهای مو تأثیر می گذارد. در نتیجه، ضروری است که آن را تمیز و عاری از چربی سازیم بطوریکه بتوان از مسائلی مانند شوره سر، ریزش مو، کم پشت شدن مو و غیره جلوگیری کرد.

غیر از عواملی که در بالا اشاره شد، موی چرب می تواند همچنین به علت داشتن استرس، عدم تعادل هورمونی و استفاده مفرط از محصولات مراقبت از مو بوجود آید. پیش از آنکه درمان آن را آغاز کنید، بایستی علت این شرایط تعیین شود.

روغن مو

یکی از نخستین و مهمترین نکات مراقبت از مو که هر متخصص مو آن را متذکر می شود، خودداری از بکار بردن روغن مو بر روی پوست سر است. استفاده از روغن مو بر روی پوست سرتان تنها به این مشکل می افزاید. بنابراین، تنها یک ساعت پیش از شامپو کردن موی خود به آن روغن بزنید. روغن را برای ساعت های طولانی و از شب تا صبح بر روی مو باقی نگذارید.

شامپو و کاندیشنر (نرم کننده)

از یک نرم کننده و شامپو پاک کننده ملایم که مخصوص موهای چرب باشند استفاده کنید. مطمئن شوید که شامپو به اندازه فراوان بر روی مو و پوست سر زده شود. در صورت نیاز این کار را تکرار کنید. آن را به طور کامل شسته و مطمئن شوید که شامپو بر روی پوست سر باقی نماند. از نرم کننده تنها بر روی موی خود استفاده کنید و از بکار بردن آن بر روی پوست سر خودداری نمایید. سپس آن را به طور کامل با آب بشویید.

محصولات حالت دهنده مو

مطمئن شوید که محصولات حالت دهنده و یا بدون نیاز به آبکشی که بر روی مو استفاده می کنید، مناسب جنس موی شما باشند. یکی از گزینه های پیش رو این است که از اسپری ها و ژل های حالت دهنده بجای موس که موجب چربی بیشتر مو می شود، استفاده کنید. تا آنجا که امکان دارد، از وسایل حالت دهنده مو مانند سشوار و غیره استفاده ننمایید به این علت که گرمای این وسایل می توانند تولید چربی در پوست سر را افزایش دهند.

نکاتی که در ادامه آورده شده اند را به جهت مراقبت مضاعف برای موهای چرب مطالعه نمایید:

موهای چرب را می توان هر روز شست اما از استفاده شامپو بر روی پوست سر خودداری کنید. پوست سر نبایستی بیشتر از سه مرتبه در هفته شسته شود.

از شانه کردن و دست کردن در موهای خود در طول روز خودداری کنید به این علت که موجب می شود چربی موجود در پوست سر به تدریج بر روی موها کشیده شود.

مصرف چربی و مواد غذایی چرب را به منظور محدود ساختن تولید چربی در پوست سر، محدود سازید.

مدل های موی کوتاه داشته باشید که براحتی تحت کنترل در آید. موی بلندی که فر شش ماهه شده باشد، همچنین می تواند پخش شدن چربی از پوست سر به موها را محدود سازد.

شستشو با سرکه پس از استفاده از نرم کننده می تواند به کنترل تولید چربی کمک کند.

آب لیمو را می توان بر روی مو و پوست سر بکار برد تا از بروز مسائلی مانند شوره سر جلوگیری شود.

از موهای خود در برابر گرد و غبار و کثیفی با استفاده از پوشش های سر و کلاه جهت پوشاندن سر خود هنگامی که بیرون می روید، محافظت نمایید. این امر همچنین از موهای شما در برابر اشعه های مضر یو وی UV خورشید محافظت می نماید.

نادیده گرفتن هر نوع مراقبت از مو تنها به بیشتر شدن مسائل مو منجر شده و آن را ناسالم، ضعیف و بی روح می سازد.

منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1955

به "مراقبت از موی چرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقبت از موی چرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید