مارتین شولتز پایبندی به توافقات اروپایی را از آتن خواهان شد

به گزارش گردشیا، خبرنگاران: رئیس مجلس اروپایی از دولت جدید یونان خواست که به توافقات اروپایی پایبند بوده و به روند اصلاحات ادامه دهد.

مارتین شولتز پایبندی به توافقات اروپایی را از آتن خواهان شد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارتین شولتز رئیس مجلس اروپا در مصاحبه با روزنامه تاگس اشپیگل در پاسخ به این پرسش که آیا در شرق اروپا با توجه به بحران اوکراین خطر وقوع یک جنگ بین قدرتهای بزرگ شکل می گیرد گفت: من به این مسئله اعتقاد ندارم. من این تصور را دارم که ایده ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین در ایالات متحده هنوز قطعی نشده است. آنچه که ما حالا به آن احتیاج داریم راهکار دیپلماسی و نه نظامی است.

وی بر نقش اروپا به عنوان یک میانجی در حل اختلافات اوکراین تاکید نموده و گفت: اوکراین شریک ما است و روسیه همسایه ما. در این سطح از درک متقابل اروپا باید نفوذ خود را در این مسئله گسترش دهد.

شولتز در بخش دیگری از این مصاحبه سیاست های پوتین در بحران اوکراین را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و الحاق کریمه به این کشور را نقض قوانین بین المللی دانست.

وی با اشاره به احتیاج اتحادیه اروپا برای حل بحران هایی از جمله بحران سوریه و مناقشات اتمی با ایران به روسیه تاکید نمود که ما هیچ انتخاب دیگری به غیر از مذاکره و مصاحبه با مسکو نداریم.

رئیس مجلس اروپا در بخش دیگری از این مصاحبه به مسئله یونان پرداخته و گفت: من اعتقاد دارم که دولت جدید یونان باید این مسئله را بپذیرد که یک تغییر دولت به این معنی نیست که یک کشور بتواند از همه تعهدات سابق خود شانه خالی کند. قراردادها و توافق های اجرا شده در مجلس یونان تصویب شده اند. در مقابل یاری های اقتصادی باید روند اصلاحات در این کشور در پیش گرفته گردد. اگر یونان به تعهدات خود پایبند باشد وام دهندگان بین المللی نیز به وظایف اقتصادی خود عمل می نمایند. ما همه اقدامات لازم برای دستیابی به یک راهکار عاقلانه را انجام می دهیم.

وی همچنین گفت: من فکر می کنم که آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان باید از نقش خود به عنوان یک مبارز انتخاباتی که می خواهد برنامه های حزبش را به هر قیمتی اجرایی کند به نقش نخست وزیر یونان تغییر چهره دهد. سفر وی به پایتخت کشورهای اروپایی نشان می دهد که تسیپراس به دنبال هماهنگی و توافق با اروپا است و نه جبهه گیری.

شولتز در بخش دیگری از این مصاحبه به سیاست های تروئیکای اروپایی پرداخته و گفت: مجلس اروپایی با اکثریت قریب به اتفاق نظری انتقادی نسبت به تروئیکا دارند. ما می گوییم تروئیکای اروپایی متشکل از بانک مرکزی اروپا، کمیسیون اروپایی و صندوق بین المللی پول به مشروعیت دموکراتیک بیشتری از آنچه که حالا دارد احتیاج دارد. اقدامات این تشکل باید شفاف تر و مورد تایید مجلس اروپایی قرار گیرد. بسیاری از اقدامات انجام گرفته غیر قابل اجتناب بودند اما طبیعتا خطاهایی هم اجرا شده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 421

به "مارتین شولتز پایبندی به توافقات اروپایی را از آتن خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارتین شولتز پایبندی به توافقات اروپایی را از آتن خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید