لغو اعلام آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران توسط بایدن

به گزارش گردشیا، دولت جو بایدن در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل اطلاع داد که آمریکا اعلان خود مبنی بر بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران را که در دولت ترامپ به سازمان ملل اطلاع داده شده بود، لغو نموده است.

لغو اعلام آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران توسط بایدن

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ریچارد میلز، نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه 30 بهمن در نامه ای به شورای امنیت خبر داد که دولت جدید ایالات متحده اعلان دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق مبنی بر بازگشت کلیه تحریم های سازمان ملل علیه ایران را لغو نموده است.

دولت دونالد ترامپ در ماه مه 2018 در اقدامی خلاف عرف بین الملل، از برجام خارج شد و مایک پمپئو وزیر خارجه او نیز در ماه اوت گفت که فرایند 30 روزه در شورای امنیت به منظور بازگرداندن همه تحریم های سازمان ملل علیه ایران یا مکانیزم ماشه را کلید زده است.

سیزده کشور از پانزده عضو شورای امنیت این اعلان را باطل دانستند، و تاکید کردند آمریکا حق استفاده از مکانیزمی که خود 2015 از آن خارج شده است را ندارد.

دولت جدید آمریکا اخیرا کوشش هایی را برای بازگشت مجدد به برجام شروع نموده است. مسولان کشورمان تاکید دارند هرگونه بازگشت آمریکا به برجام زمانی ارزش دارد که همه تحریم های ظالمانه که در دولت ترامپ علیه ایران وضع شده است، لغو گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1618

به "لغو اعلام آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران توسط بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو اعلام آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران توسط بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید