لباس ردگیری کننده علائم حیاتی انسان

به گزارش گردشیا، محققان دانشگاه ام آی تی پیروز به فراوری لباسی الکترونیکی شده اند که از آن می توان برای ردگیری علائم حیاتی انسان و کنترل شرایط سلامت افراد استفاده کرد.

لباس ردگیری کننده علائم حیاتی انسان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، فراوری حسگرهایی که با اتصال به بدن شرایط قلب و دیگر بخش های مهم بدن را آنالیز می نمایند، پدیده تازه ای نیست. اما فراوری یک پیراهن برای کنترل آنی علائم حیاتی افراد بدون شک ایده بهتری است.

پوسته های الکترونیکی که قبلا بدین منظور به کار می رفتند، حاوی ورقه های سیلیکونی هستند که اجزای الکترونیکی مختلفی در آنها به کار رفته است. اما لباس کنترل نماینده علائم حیاتی بدن با استفاده از ابزار نصب شده بر روی آن می تواند شرایط ضربان قلب، دمای پوست بدن و شرایط تنفس را کنترل کند. این اطلاعات به طور بی سیم قابل انتقال به رایانه یا دیگر وسایل همراه است.

لباس یادشده که دارای الیاف هوشمند است، می تواند به جای پوسته ها یا بسته های الکترونیکی به کار رود و بخش های زیادی از بدن را پوشش دهد. این لباس مانند البسه عادی قابل استفاده است و حسگرهای متعددی در درون آن برای کنترل تمام شرایط بدن نصب شده است.

یک ریزپردازنده، یک ابزار انتقال داده مبتنی بر بلوتوث و یک باتری قابل شارژ مجدد لیتیومی ـ پلیمری از جمله دیگر بخش های این لباس است. بر روی نمونه اولیه این لباس بیش از سی حسگر نصب شده و برنامه ریزی برای فراوری انبوه آن اغاز شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1107

به "لباس ردگیری کننده علائم حیاتی انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لباس ردگیری کننده علائم حیاتی انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید