فارس من، باید چاپ مقاله در مجلات داخلی یا خارجی جزء اختیارات دانشگاه باشد

به گزارش گردشیا، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چاپ مقاله در مجلات داخلی یا خارجی باید جزء اختیارات دانشگاه و تشخیص اساتید مربوط به این فعالیت باشد، گفت: ایجاد محدودیت مشکلاتی را به وجود می آورد.

فارس من، باید چاپ مقاله در مجلات داخلی یا خارجی جزء اختیارات دانشگاه باشد

جهت دریافت مشاوره خدمات اصول طراحی کاتالوگ صنعتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان خبرنگاران می توانند به وسیله آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح نمایند تا خبرنگاران خبرنگاران این مسائل را پیگیری نموده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت نمایند.

مخاطبان خبرنگاران موضوع لزوم مشخص مراجع داخلی برای چاپ مقالات دکتری را مطرح نموده و از خبرنگاران خواهان گفت وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرنگاران برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

خبرنگار این مطالبه را از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیگیری نموده است.

داود محمدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: دانشجویی که برای مقطع دکتری مقاله می نویسد باید بر اساس ضوابط و روش های خاصی که وجود دارد عمل کند. طبیعتا باید استاد راهنما ،مشاور و مسؤولین مربوط به این حوزه مقاله فرد را مورد آنالیز قرار دهند.

نباید تشکیلات را برای کنترل مقالات افزایش دهیم

وی ادامه داد: نباید تشکیلات را برای کنترل افزایش دهیم باید آزادی عمل در خصوص چاپ مقالات وجود داشته باشد و به عبارتی تکلیف به افرادی داده گردد که مسؤولیت دارند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: چاپ مقاله در مجلات داخلی یا یا خارجی باید جزء اختیارات دانشگاه و تشخیص اساتید مربوط به این فعالیت باشد. چرا که ایجاد محدودیت مسائلی را به وجود می آورد.

زمینه کار تحقیقاتی برای دانشجویان فراهم گردد

محمدی بر توجه به محتوا مقالات تاکید نمود و گفت: ما باید به این موضوع توجه کنیم که مقاله نوشته شده نیازی از کشور را حل می نماید یا خیر؟ بنابراین دانشجویان باید به معنای واقعی تحقیق و تفحص نمایند اما باید زمینه ای فراهم گردد که دانشجو بتواند به درستی کار تحقیقاتی خود را به انتها برساند.

وی در ادامه با تاکید به لزوم قوانین و مقررات در خصوص چاپ مقالات، خاطر نشان کرد: ضابطه و قوانین مفید هستند اما تا جایی که ضرورت دارد. اینکه مرتب قانون و ضابطه تعریف کنیم اما از محتوا تهی شویم و تکالیف افراد را در قالب قوانین محدود کنیم مشکل را حل نمی نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 775

به "فارس من، باید چاپ مقاله در مجلات داخلی یا خارجی جزء اختیارات دانشگاه باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، باید چاپ مقاله در مجلات داخلی یا خارجی جزء اختیارات دانشگاه باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید