ایران میزبان کنگره 2020 یوسرن در آبان 99، اعلام همکاری دانشگاه ها

به گزارش گردشیا، موسس شبکه جهانی یوسرن با اشاره به اینکه کنگره بین المللی شبکه جهانی یوسرن آبان ماه سال آینده در ایران برگزار می گردد، گفت: تا به امروز دانشگاه های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران، شیراز، اصفهان، دانشگاه امیرکبیر و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برای همکاری در برگزاری کنگره سال آینده یوسرن اعلام آمادگی نموده اند.

ایران میزبان کنگره 2020 یوسرن در آبان 99، اعلام همکاری دانشگاه ها

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

دکتر نیما رضایی در گفت وگو با خبرنگاران درباره تعداد اعضا و دفاتر یوسرن گفت: در حال حاضر بیش 10 هزار و 400 عضو از بیش از 90 کشور جهان عضو یوسرن هستند. همچنین با بیش از 100 مرکز، تفاهم نامه امضا نموده یا دفتری را با همکاری مشترک افتتاح کردیم.

وی در پاسخ به اینکه همکاری های علمی بدون مرز یوسرن به وسیله چه مکانیزمی انجام می گردد، شرح داد: اعضای یوسرن دانشمندان و دانشجویان از رشته های مختلف هستند و همکاری های مشترک انجام می دهند. این در حالی است که بسیاری از گروه های تشکیل شده بین رشته ای هستند و بسیاری از برنامه هایی که برگزار می گردد، از جمله کنگره های سالانه، با حوزه ها و رشته های مختلف علمی در ارتباط است. بدین ترتیب هدف یوسرن یعنی گسترش علم بدون مرز محقق می گردد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه کنگره سالانه یوسرن سال گذشته در مجارستان برگزار گردید و کنگره 2020 آبان ماه سال 99 در ایران برگزار می گردد، اضافه نمود: علاوه بر گرنت هایی که در گذشته در قالب طرح های تحقیقاتی به محققان داده شده است، گرنت های جدیدی به یوسرن اضافه شده که یکی گرنت دانشمندان یک درصد برتر است و محققان جوان به وسیله آن می توانند در کنگره های مختلف شرکت نمایند. رقم این گرنت حدود 500 دلار است و بسیاری از محققان و دانشمندان ایرانی که سال جاری و سال قبل در کنگره یوسرن شرکت کردند، توانسته اند این گرنت را دریافت نمایند.

رضایی در همین زمینه ادامه داد: گرنت دیگر یوسرن را در حوزه آموزشی گرفتیم؛ به عنوان مثال یک برنامه بهاره در اُکراین و یک برنامه تابستانه در زوریخ سوییس برگزار می گردد. طی این برنامه ها مباحث به دانشگاه همکار داده شده و محققان از دانشگاه مبدأ و مقصد می توانند با هم همکاری داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه آیا دانشمندان عضو یوسرن ملزم به ارائه نتایج تحقیقاتی خود به آن هستند یا خیر، گفت: از شروع فعالیت یوسرن در سال 2015 و طی چهار سال فعالیت آن بیش از 600 مقاله با همکاری محققان یوسرن چاپ شده است.

موسس شبکه جهانی یوسرن اعلام کرد: دانشگاه های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران، شیراز، اصفهان، دانشگاه امیرکبیر و پژوهشگاه شیمی تا به امروز برای همکاری برای کنگره سال آینده یوسرن اعلام آمادگی نموده اند. طی جلساتی که با دانشگاه ها داریم، تعهدات آن ها و مهمانان خارجی را تعیین می کنیم.

به گزارش خبرنگاران، کنگره 2020 شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی یوسرن، 7 تا 10 نوامبر سال 2020 (آبان ماه سال آینده) در تهران و در ادامه 11 تا 14 نوامبر در شیراز برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 836

به "ایران میزبان کنگره 2020 یوسرن در آبان 99، اعلام همکاری دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران میزبان کنگره 2020 یوسرن در آبان 99، اعلام همکاری دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید