سرپرست وزارت آموزش و پرورش: مدارس تدریجی بازگشایی می شوند

به گزارش گردشیا، سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: حضور در مدارس به صورت تدریجی است و هدف ما در کنار کاهش دغدغه های خانواده ها و همکاران، جلوگیری از به خطر افتادن دانش آموزان و ارتقای کیفیت آموزشی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: مدارس تدریجی بازگشایی می شوند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا کاظمی صبح امروز در مراسم افتتاح مدرسه 6 کلاسه چاپ و نشر در روستای چارقلی این شهرستان با بیان اینکه کوشش می کنیم تا سال تحصیلی نو را باشکوه و با تقدم سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و معلمان شروع کنیم، گفت: وزارت آموزش و پرورش آماده بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی نو در فضای شاد آموزشی است، هرچند زمان حضور دانش آموزان در مدارس تدریجی و آرام آرام خواهد بود.

وی بر توسعه عدالت آموزشی به اسم یکی از رویکردهای اصلی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: تمام سعی همکاران ما در این وزارتخانه تحقق این هدف مهم و اساسی بوده و برنامه ریزی خوبی هم برای رسیدن به آن اجرا شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم چنین اضافه نمود: توجه به نقاط محروم و دور افتاده در امر آموزش یک موضوع لازم است که لازمه آن تحقق عدالت در آموزش است. ما باید بتوانیم دغدغه های معلمان و دانش آموزان را در منطقه ها محروم در زمینه آموزش و تحصیل رفع کنیم.

وی ادامه داد: باید مدیران و مسئولان آموزش و پرورش و مدارس به نحوی برنامه ریزی نمایند که هیچ دانش آموزی از برنامه های آموزشی عقب نماند. ضمن اینکه باید برنامه ریزی ها براساس شرایط جغرافیایی و اجتماعی هر منطقه صورت بگیرد تا شاهد حضور بانشاط و شاد دانش آموزان و معلمان در مدارس باشیم.

کاظمی با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس باید دغدغه والدین و خانواده ها را به حداقل برسانیم، گفت: عدم حضور فیزیکی معلمان و دانش آموزان در مدارس سبب آسیب آموزشی شده که نتیجه آن در سال های آینده معین خواهد شد.

وی تأکید کرد: حضور در مدارس به صورت تدریجی است و هدف ما در کنار کاهش دغدغه های خانواده ها و همکاران، جلوگیری از به خطر افتادن دانش آموزان و ارتقای کیفیت آموزشی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1912

به "سرپرست وزارت آموزش و پرورش: مدارس تدریجی بازگشایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست وزارت آموزش و پرورش: مدارس تدریجی بازگشایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید