عکس یادگاری بعد از قهری طولانی ، اظهارات مهم سخنگوی وزارت خارجه چین پس از ملاقات وزرای ایران و عربستان

به گزارش گردشیا، سخنگوی وزارت امور خارجه چین با استقبال از توافق تهران و ریاض در ملاقات وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان در پکن گفت: مایل به ادامه نقش فعال در میانجیگری در خاورمیانه هستیم.

عکس یادگاری بعد از قهری طولانی ، اظهارات مهم سخنگوی وزارت خارجه چین پس از ملاقات وزرای ایران و عربستان

به گزارش خبرنگاران، مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه در رابطه با این ملاقات گفت: هر دو طرف تمایل خود را برای ادامه روند بهبود روابط دوجانبه بر اساس نقشه راه و جدول زمانی معین و گفت وگو در ماه مارس امسال اعلام کردند. دو طرف از نقش مهم چین در پیشبرد گفت و گو بین دو طرف تشکر کردند.

وی توضیح داد: چین از بهبود مستمر روابط بین عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران استقبال و قدردانی می نماید و مایل است خرد و قدرت چین را به ایفای فعالانه نقش میانجیگری بین کشورهای منطقه برای تحقق دوستی، حسن همجواری ، ارتقای امنیت و ثبات و توسعه در خاورمیانه ادامه دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: آماده هستیم که خرد و قدرت چین را برای تقویت امنیت، ثبات و توسعه منطقه خاورمیانه به اشتراک بگذاریم.

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی صبح امروز در پکن ملاقات و گفت وگو کردند.

وزیران خارجه پس از این ملاقات بیانیه مشترکی را با حضور وزیر خارجه چین به امضا رساندند و ضمن توافق برای بازگشایی نمایندگی های دو کشور در زمان مورد توافق، بر آمادگی خود برای از بین بردن موانع پیش روی توسعه همکاری ها تأکید کردند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 فروردین 1402 بروزرسانی: 17 فروردین 1402 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2354

به "عکس یادگاری بعد از قهری طولانی ، اظهارات مهم سخنگوی وزارت خارجه چین پس از ملاقات وزرای ایران و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس یادگاری بعد از قهری طولانی ، اظهارات مهم سخنگوی وزارت خارجه چین پس از ملاقات وزرای ایران و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید