خبرسازی کذب درباره حضور نیروهای چینی در پروژه های نفتی ایران

به گزارش گردشیا، جوان آنلاین نوشت:با وجودی که شایعه حضور نیروهای امنیتی چینی در ایران برای حفظ و حراست از سرمایه گذاری چینی ها در پروژه های مالی چندین بار تکذیب شده است، اما هر چند وقت یکبار با اهداف سیاسی و مالی این خبر کذب برجسته می گردد.

خبرسازی کذب درباره حضور نیروهای چینی در پروژه های نفتی ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس علت برجسته شدن خبر مذکور طی روزهای اخیر را اثر گذاری رابطه استراتژیک بین تهران و پکن دانست.

به نظر می رسد عده ای صرفاً منظورشان از توسعه روابط اقتصادی ایران، ارتباط با بعضی از کشورهای غربی است و بس و حال آنکه چین یکی از خریداران اصلی نفت ایران می باشد و ایران می تواند به جای واردات کالاهای غیرضروری، هم از خدمات فنی و مهندسی این کشور برای توسعه بخش های مختلف اقتصادی بهره ببرد و هم اینکه از ظرفیت سرمایه گذاری این کشور برای تأمین اقتصادی طرح های توسعه ای استفاده کند.

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در اطلاعیه ای گفت: طی روزهای اخیر مجدد شایعه تکذیب شده ای درباره حضور 5 هزار نیروی امنیتی چین برای حضور در حاشیه اجرای پروژه های نفت و گاز به وسیله شرکت های چینی منتشر شده است. این خبرسازی ناشیانه پیش از این هم به وسیله تجار حامی دولت قبل مطرح و تکذیب شده بود و این بار هم به نقل از منابع رسانه ای حوزه نفت و گاز انگلیس، پخش شده است.

وزارت نفت ضمن اعلام کذب و جعلی بودن چنین خبری، اعلام می نماید انتشار اینگونه شایعه ها با موفقیت های چند ماه اخیر در بسترسازی برای جذب سرمایه گذاری و بعلاوه افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران با توافق هایی که با مشتریان خارجی نفت ایران حاصل شده، بی ارتباط نیست.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2164

به "خبرسازی کذب درباره حضور نیروهای چینی در پروژه های نفتی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرسازی کذب درباره حضور نیروهای چینی در پروژه های نفتی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید