حبس قهرمان ایران در هتل- زندان!

به گزارش گردشیا، تصور می کردیم کشور قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 با سایر کشور های عربی منطقه ازجمله امارات و عربستان فرق می کند اما... کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت ادامه مسابقات لیگ برتر را به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار کند. برهمین اساس 16 تیم باشگاهی غرب آسیا ازجمله 4 نماینده ایران راهی این کشور شدند آن هم با سختی هایی که بد ندیدیم در خصوص یکی از این تیم ها یعنی پرسپولیس و در قالب گزارش آن را تقدیم حضورتان کنیم.

حبس قهرمان ایران در هتل- زندان!

ویزای یحیی و دوستان صادر نشد!

کارشکنی میزبان قبل از سفر پرسپولیس به قطر آغاز شد. درحالی که از قبل هماهنگ شده بود روز جمعه گذشته پرسپولیس راهی قطر شود، یک شب قبل از آن خبر رسید ویزای یحیی گل محمدی، حمید مطهری، داود فنایی، مظاهر رحیم پور (اعضای کادر فنی پرسپولیس) به علاوه حامد لک، بشار رسن و احسان حسینی صادر نشده است. افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس با عصبانیت مصاحبه کرد و گفت: قطر چگونه می خواهد با این شرایط میزبان جام جهانی 2022 باشد؟ گل محمدی هم به باشگاه گفت: یا همه با هم به قطر می رویم یا اینکه هیچ کس به این کشور نمی رود، چون اولین تمرین در قطر برای من خیلی مهم است.

سفر بدون ویزا به کشور قطر

با این وجود اعضای تیم فوتبال پرسپولیس صبح جمعه طبق برنامه قبلی و با 7 عضوی که ویزا هم نداشتند، برای حضور در ادامه رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راهی قطر شدند! یحیی گل محمدی، حمید مطهری، داود فنایی، مظاهر رحیم پور، بشار رسن، حامد لک و احسان حسینی بدون ویزا به این سفر رفتند و قرار شد پس از ورود کاروان پرسپولیس به فرودگاه دوحه، سفیر ایران در قطر برای دریافت ویزای این نفرات اقدام کند. ظاهراً افشین پیروانی رایزنی های لازم را از پنج شنبه شب گذشته با سفیر آغاز کرده بود که در نهایت جواب داد تا مشکل این نفرات رفع شود.

باید 24 ساعت قرنطینه شوید!

اعضای تیم پرسپولیس بلافاصله پس از رسیدن به دوحه در فرودگاه حمد تست کرونا دادند و قرار شد پس از مشخص شدن جواب این تست ها از قرنطینه خارج شده و اولین تمرین خود را برگزار کنند اما... ناگهان به پرسپولیسی ها اعلام شد باید 24 ساعت در قرنطینه باشند! شنیدیم افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس به شدت با این موضوع مخالفت و به مسئولان قطری گفته است: اصلاً و ابداً زیر بار قرنطینه نمی رویم. اگر هم بیشتر اصرار کنید تیم را همین الان برمی گردانم تهران! ظاهراً همین صحبت مؤثر واقع می افتد تا قطری ها بی خیال قرنطینه 24 ساعتی شوند.

هتل دوسیت دی تو یا زندان مرکزی؟!

بلافاصله پس از رسیدن به قطر، اعضای کاروان پرسپولیس به هتل دوسیت دی تو رفتند. هتل دوسیت دی تو پوکت فقط چند قدم تا ساحل پاتونگ فاصله دارد، اتاق های این هتل دارای تلویزیون صفحه تخت 32 اینچ است. این هتل دارای مرکز اسپا و استخر روی پشت بام می باشد و اینترنت رایگان Wi-Fi در کل هتل در دسترس است. هتل دوسیت دی تو پوکت فقط چند قدم تا مرکز خرید جونگ سیلون فاصله دارد. فاصله هتل تا فرودگاه بین المللی پوکت نیز 40 کیلومتر است. اتاق های هتل با صندلی های چوبی و دکوری در رنگ های گرم تزیین شده اند. برای بچه ها اتاق بازی همراه با پلی استیشن موجود است و بزرگتر ها نیز می توانند کنار استخر به استراحت بپردازند. مرکز بدنسازی به صورت 24 ساعته باز است. صبحانه به صورت بوفه سرو می شود و در کافه هتل می توانید انواع خوردنی های بین المللی را میل کنید، اما این مربوط به قبل ازکروناست! پرسپولیسی ها در حالی وارد این هتل شدند که به یحیی گل محمدی و شاگردانش اطلاع داده شد هر 4 کننده ایران قرار است در این هتل اسکان پیدا کنند! بلافاصله هم به اعضای تیم پرسپولیس اطلاع دادند به دلیل قوانین سفت و سخت قطر در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی هیچ کس حق خروج از هتل را ندارد!

اولین تمرین با اسکورت

اولین تمرین تیم فوتبال پرسپولیس امروز از ساعت 20 به وقت محلی در زمین شماره 6 مجموعه ورزشی دانشگاه قطر برگزار شد. اعضای تیم پرسپولیس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، با دو دستگاه اتوبوس و با اسکورت پلیس راهی محل تمرین شدند. البته شنیدیم دقایق زیادی پشت درمانده و با اعصاب و روانی داغان به زمین تمرین رفتند!

سخت گیری های اضافی در هتل

هر چهار کننده فوتبال ایران در یک هتل مستقر هستند تا تیم های ایرانی در مجاورت یکدیگر باشند. پرسپولیس، استقلال، شهرخودرو و سپاهان در حالی به هتل دوسیت دی تو رفته اند که هر یک از تیم ها در یک طبقه از این هتل که دارای 6 طبقه است اسکان دارند. هیچ یک از اعضای تیم ها نیز نمی توانند در طبقه ای جز طبقه ای که تیم حضور دارد بروند!

سرو غذای سرد در اتاق

رستوران های این هتل از تیم های حاضر پذیرایی عمومی ندارند. طبق قوانین فعلی، وعده های غذایی هر تیم در اتاق ها سِرو می شود و بازیکنان حق تجمع در یک اتاق را هم ندارند. آنچه موجب اعتراض و ناراحتی بازیکنان پرسپولیس شده سرد و بی کیفیت بودن غذای سرو شده است. این موضوع باعث شده صدای همه درآید و...

کنندگان عربستان در 2 هتل مجزا و شیک

بنابر گفته افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس برخلاف کنندگان باشگاهی ایران، 4 کننده عربستان در 2 هتل شیک و مجزا اسکان پیدا کرده اند و به نظر می رسد میزبان می خواهد بهترین امکانات را در اختیار سعودی ها بگذارد!

*نکته: کارشکنی کشور های عربی حاشیه خلیج فارس در مورد تیم های ملی و باشگاهی ایرانی موضوع تازه ای نیست. این اتفاق و اتفاقاتی مشابه بار ها و بار ها در سال های گذشته افتاده و مسبوق به سابقه بوده است. امیدوارم پرسپولیس و سایر کنندگان باشگاهی کشورمان بی توجه به این رفتار و تبعیضات با فوتبال متعصبانه و قدرتمند خود حریفان را شکست داده و نتایج آبرومندی کسب کنند.

منبع: خبرورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1341

به "حبس قهرمان ایران در هتل- زندان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حبس قهرمان ایران در هتل- زندان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید