ظهر وقت مناسبی برای جر و بحث است!

به گزارش گردشیا، کاهش انرژی و خواب آلودگی در زمان ناهار اجتناب ناپذیر است و احتمالاً باقی مانده زیستی تکامل در نزدیکی خط استواست که آنقدر گرم بود که مانع از فعالیت فرد در میانه روز می شد.

ظهر وقت مناسبی برای جر و بحث است!

برطبق نظر یک کارشناسِ ریتم های شبانه روزی بدن، زوج ها باید بحث های خود را به میانه روز موکول نمایند و رؤسا نیز باید از اخراج کارمندان تا وقت ناهار بپرهیزند؛ زیرا ضروری است از موقعیت های استرس زا در اول صبح و آخر روز پیشگیری کرد.

دکتر گِرِگ پورتر، کارشناس کرونوبیولوژیست که پیش از این محققِ دانشگاه لیدز بوده و اکنون با ارتش نیروی دریایی آمریکا کار می نماید تا عملکرد آن را ارتقاء دهد، می گوید، اجتناب از موقعیت استرس زا در اول صبح بسیار مهم است؛ زیرا حمله قلبی در ساعات اولیه روز محتمل تر است.

او همچنین پیشنهاد می دهد افراد بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب ورزش ننمایند و به همان دلیلی که گفته شد حداقل یکساعت بعد از بیداری به تمرین های ورزشی بپردازند. او معتقد است ورزش های قدرتی باید به عصر ها موکول گردد که بدن گرم تر است و بهترین عملکرد خود را دارد.

درست به همین شکل، موقعیت های استرس زا اگر به انتها روز موکول شوند باعث اختلال خواب افراد می شوند. دکتر پوتر که در اجلاس بیوهکر در هلسینکی سخنرانی می کرد، گفت: من فکر می کنم خیلی منطقی به نظر می رسد طوری برنامه ریزی کنیم که موقعیت های استرس زا به میانه روزِ زیستی موکول شوند. واضح است که همواره نمی توانید در زمان رخدادن این موقعیت ها تأثیرگذار باشید، ولی اگر امکان آن وجود داشته باشد، بهترین شرایط ممکن است.

اگر این موقعیت ها را به آخر شب موکول کنید، خوابتان را دچار اختلال می کنید و اگر صبح خیلی زود خودتان را درگیر این مباحث کنید، سیستم قلبی و عروقی تان بیشترین پاسخگویی و واکنش را به استرس نشان می دهد و این واکنش یکی از دلایلی است که حملات قلبی در اول صبح بیشتر رخ می دهند؛ افزایش بار ذهنی می تواند واکنش های قلبی را چند برابر کند.

. هزینه های مرگبار شب بیداری!

. منشاء ساعت زیستی بدن ما کجاست؟

. ارتباط ساعت بدن و بدخلقی

. چطور زمان غذا خوردن بر اندازۀ شکمتان تاثیر می گذارد؟

به همین دلایل انجام ورزش های بسیار قدرتی بلافاصله بعد از بیداری توصیه نمی گردد.

انجام حرکات ورزشی در ساعات اولیه صبح به این دلیل که ستون فقرات در طول شب کشیده می گردد، توصیه نمی گردد، زیرا امکان بیرون زدن دیسک افزایش پیدا می نماید.

تمرینات ورزشی قدرتی باید بعدازظهر ها انجام شوند که دمای بدن بالاتر است، مایه نخاعی چسبناکی کمتری دارد و عصب ها با سرعت بیشتری کار می نمایند.

او همچنین پیشنهاد می نماید افراد سخت ترین کار ها را در اول صبح انجام دهند که مغز بیشترین پاسخگویی و بالاترین سطح از تمرکز را دارد. همچنین بهتر است فهرست کار های روزمره را دو ساعت پیش از رفتن به رختخواب تهیه کنیم که نگرانی از انجام کار ها در روز بعدی باعث اختلال در خواب نگردد.

نگه داشتن یک دفترچه یادداشت در کنار تختخواب نیز به خواب بهتر یاری می نماید؛ زیرا فرد می تواند قبل از آنکه افکار جدید خواب او را مختل نمایند، آن ها را سریع یادداشت کند.

یک دوشِ 10 دقیقه ای در دمای 40 درجه سانتیگراد نیز به خوابیدن یاری زیادی می نماید، زیرا باعث می گردد بدن آرام آرام قبل از خواب آغاز به خنک شدن کند که همین فعل و انفعلات باعث ایجاد احساس خواب آلودگی می گردد.

پورتر در خصوص حالت بدن در زمان ناهار گفت، کاهش انرژی و خواب آلودگی در زمان ناهار اجتناب ناپذیر است و احتمالاً باقی مانده زیستی تکامل در نزدیکی خط استواست که آنقدر گرم بود که مانع از فعالیت فرد در میانه روز می شد.

دکتر پورتر می گوید: فقط خوردن چیز ها نیست که مهم است، اینکه چه ساعتی آن ها را مصرف کنید نیز اهمیت دارد. ساعتی که دارو مصرف می کنید در فرایند درمان شما تأثیر دارد. زمان مصرف دارو می تواند شدت تأثیر آن را تا 5 برابر بهبود ببخشد؛ بنابراین دفعه بعدی که برایتان دارویی تجویز شد حتماً بپرسید بهترین ساعت مصرف آن چه زمانی است.

منبع: The Telegraph

مترجم گردشیا: عاطفه رضوان نیا

منبع: فرادید
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 859

به "ظهر وقت مناسبی برای جر و بحث است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظهر وقت مناسبی برای جر و بحث است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید