سالانه 45 هزار واحد مسکونی روستایی در استان فارس مقاوم سازی می شوند

به گزارش گردشیا، خبرنگاران: مدیرکل بحران استانداری فارس گفت: با همکاری بانک های عامل و بنیاد مسکن استان موضوع مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی پیگیری شده و استان فارس ظرفیت مقاوم سازی سالانه 45 هزار واحد مسکونی روستایی را دارد.

سالانه 45 هزار واحد مسکونی روستایی در استان فارس مقاوم سازی می شوند

جهت دریافت خدمات آلاچیق فلزی ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران از شیراز، حسن فیاض پور بعد از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه 12 اکتبر هرسال مقارن با بیستم مهرماه روز دنیای ایمنی و کاهش بلایای طبیعی است، اظهار کرد: در کشور ما نیز بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت بحران کشور امروز روز ملی ایمنی در برابر بلایای طبیعی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به شعار سال جاری که عزم ملی، افزایش امید و ایمنی در برابر بلایای طبیعی، اضافه کرد: ایران جزو 10 کشور حادثه خیز دنیا و استان فارس نیز جزو چهار استان لرزه خیز و شش استان حادثه خیز است.

مدیرکل بحران استانداری فارس از ابلاغ سیاست های کلی مدیریت بحران کشور با هدف کاهش آسیب پذیری، خبرداد و اعلام کرد: برنامه های مختلفی برای اجرا در طول هفته ایمنی برای اجرا در شهرستان ها و مرکز استان تدوین شده است.

فیاض پور با تأکید بر لزوم آمادگی جامعه شامل همه مردم و مسئولان برای سازگاری در زمان حوادث با هدف کاهش آسیب پذیری و خسارت جانی و اقتصادی، توضیح داد: هر روز این هفته با یک شعار نام گذاری شده و شنبه 19 مهرماه با نام اقتصاد، فرهنگ و پیشگیری، بیستم مهرماه با نام بیمه، مقاوم سازی و رعایت استانداردها، بیست و یکم مهرماه با نام بازسازی و بازتوانی در حوادث، بیست و دوم مهرماه با نام فناوری های اطلاع رسانی و کاهش خسارت، بیست و سوم مهرماه با نام هم سویی با سیاست های دنیای کاهش خطرات طبیعی، بیست و چهارم مهرماه با نام خانواده و آموزش همگانی و بیست و پنجم مهرماه با نام سازمان های مردم نهاد و تشکل های مذهبی معین شده است.

وی از برگزاری بیش از 9 سمینار و همایش تخصصی در هفته ایمنی در برابر بلایای طبیعی اطلاع داد و بیان کرد: ساعت 9 صبح روز سه شنبه 22 مهرماه سمینار تخصصی با حضور استاد دانشگاه امام حسین(ع) در تالار آزادی شیراز برگزار می گردد.

مدیر کل بحران استانداری فارس با بیان اینکه همایش زلزله و راه حل طراحی و اجرای ساختمان های مقاوم روستایی با موضوع بنیاد مسکن برگزار می گردد، اظهار کرد: اجرای 18 عنوان کارگاه و دوره آموزشی در سطح استان تبیین و تدوین شده و این کارگاه ها در 29 شهرستان فارس اجرا می گردد.

فیاض پور با اشاره به برگزاری 11 عنوان مانور در طول هفته ایمنی در استان فارس، اضافه کرد: نخستین ربات آتش نشان که توسط جوانان آتش نشان شهرداری شیراز ساخته شده در نمایشگاه مدیریت بحران رونمایی می گردد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از روز سه شنبه 22 مهر تا پنج شنبه 25 مهرماه در ضلع شرقی بوستان آزادی شیراز برگزار می گردد، گفت: این نمایشگاه صبح ها از ساعت 9 تا 12ظهر و عصرها از ساعت 16 تا 21 در خدمت مردم است.

مدیرکل بحران استانداری فارس با بیان اینکه استاندار فارس و مدیران ارشد استانی در این هفته با حضور در جمع رسانه های استانی برنامه های این هفته و اهداف بلندمدت مدیریت بحران استان را تبین می نمایند، اعلام کرد: انجام تبلیغات شهری، برگزاری مسابقات با موضوع موضوعات مرتبط با بحران، سخنرانی ائمه آدینه استان و فرماندارها ازدیگر برنامه های این هفته است.

فیاض پور با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای کارگروه مدیریت بحران استان، توضیح داد: همیشه در اداره کل مدیریت بحران استان آمادگی دائم و اقدام مؤثر در دوره بحران در طول سال در دستور کار قرار داشته است.

وی با بیان اینکه نخستین هدف هر سازمان تدوین راهبرد، اهداف، برنامه و تبدیل برنامه به پروژه است، بیان کرد: در این اداره کل در جلسات متعدد با حضور استاندار و مدیریت امور عمرانی استانداری پنج راهبرد تبیین شده و بسیاری از برنامه های استان در سطح ملی اجرایی شده است.

مدیرکل بحران استانداری فارس با اشاره به لزوم ساخت یک ساختمان برای اداره کل مدیریت بحران استان فارس، اظهار کرد: ساخت این ساختمان بر اساس استاندارهای ایمنی شروع شده و در سایر شهرستان ها نیز ساخت 13 ساختمان چندمنظوره در نظر گرفته شده است.

فیاض پور با بیان اینکه تقویت زیرساخت های دستگاه های اجرایی در زمان بحران در دستور کار است، اضافه کرد: تدوین سند راهبردی و نقشه راه از دیگر فعالیت های صورت گرفته بوده و تهیه بانک جامع بحران شروع شده و فاز صفر تهیه بانک اطلاعات مناطق مستعد بحران و تدوین راهبردی آن با همکاری دانشگاه شیراز در زمینه دو حادثه سیل و زلزله با اعتبار 400 میلیون تومان صورت گرفته است.

وی از اجرایی شدن 4 دستورالعمل از 18 طرح و دستورالعمل استان فارس خبرداد و گفت: سازمان بحران استان در سال های گذشته از ظرفیت خود به خوبی استفاده نکرده و افزایش سطح آگاهی مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی از دیگر موارد مهم و در دست اقدام اداره کل مدیریت بحران بوده و یک هزار و 530 نفر از بخشداران و فرمانداران استان آموزش دیده و از آمادگی لازم برخوردارند.

مدیرکل بحران استانداری فارس از غیراستاندارد و غیرمقاوم بودن 150 هزار واحد مسکونی روستایی از 390 هزار واحد مسکونی روستایی استان اطلاع داد و اعلام کرد: با همکاری بانک های عامل و بنیاد مسکن استان موضوع مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی پیگیری شده و استان فارس ظرفیت مقاوم سازی سالانه 45 هزار واحد مسکونی روستایی را دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1029

به "سالانه 45 هزار واحد مسکونی روستایی در استان فارس مقاوم سازی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه 45 هزار واحد مسکونی روستایی در استان فارس مقاوم سازی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید