زیباترین دانشگاه های دنیا ، بخش دوم

به گزارش گردشیا، دانشگاه ها تنها مکانی برای تحصیل نیستند بلکه مکان هایی برای تاریخ خارق العاده، معماری شگفت انگیز و منحصربه فرد هستند. در این مطلب، به ادامه معرفی زیباترین دانشگاه های دنیا خواهیم پرداخت.

زیباترین دانشگاه های دنیا ، بخش دوم

در ادامه با ما همراه باشید.

دانشگاه هوهنایم، اشتوتگارت، آلمان

University of Hohenheim, Stuttgart, Germany

دانشگاه هوهنایم، مکانی بسیار باارزش است و در جنوب اشتوتگارت کشور آلمان قرار گرفته است و قدمت آن به سال 1818 میلادی باز می گردد. این دانشگاه از لحاظ میزان و عظمت بسیار شگفت انگیز است و بعلاوه دارای تاریخی تکان دهنده است. در دهه 1940 میلادی و در طی جنگ دنیای دوم، حدود دویست و پنجاه نفر برای کار اجباری به هوهنهایم فرستاده شدند. امروزه، یک مجسمه یابود در محوطه این دانشگاه واقع شده است که بزرگداشتی برای کسانی است که در طی حکومت نازی ها بر آلمان رنج تماشاد یا جانشان را از دست دادند.

دانشگاه کمبریج، کمبریج شایر، انگلیس

University of Cambridge, Cambridgeshire, UK

دانشگاه کمبریج، احتمالا مشهورترین کالج در سرتاسر دنیا به شمار می رود و در سال 1209 تاسیس شده است. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دنیا محسوب می گردد. این موسسه دارای سی و یک کالج و شش مدرسه است و معماری آن بسیار خارق العاده است. از جمله مکان های بسیار مجذوب کننده این دانشگاه نیز می توان به کلیسا در کاج شاه و پل سایس در کالج سینت جان اشاره نمود.

دانشگاه برج مود گاکوئن کوکون، توکیو، ژاپن

Mode Gakuen Cocoon Tower, Tokyo, Japan

تمام دانشگاه های زیبا لازم نیست که تاریخی باشند. دانشگاه برج مود گاکوئن کوکون نیز یکی از نمونه های شاخص آن است. این دانشگاه ژاپنی در سال 2008 افتتاح شده و شهر ژاپن را با آسمان خراشی زیبا تزیین نموده است. این ساختمان دارای بیش از پنجاه طبقه است و محل سه موسسه تحصیلی است. کالج مد، زیبایی و طراحی مود گاکوئن در این آسمان خراش واقع شده است. تنها دانشجویان و کارکنان دانشگاه اجازه ورود به آن را دارند.

دانشگاه سالامانکا، سالامانکا، اسپانیا

University of Salamanca, Salamanca, Spain

دانشگاه سالامانکا دارای طیف بسیار متفاوتی از معماری است و در قرن دوازدهم میلادی تاسیس شده است. این موسسه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دنیا محسوب می گردد. در سال 1218 میلادی، شاه آلفونسو نهم، به این دانشگاه منشور سلطنتی داده است. در این دانشگاه از ترکیبی از معماری رومانسک، گوتیک، موریش و رنسانس و باروک استفاده شده است. در حقیقت، کل شهر سالامانکا در سال 1988 به وسیله یونسکو به عنوان میراث دنیای ثبت شده است.

دانشگاه تورنتو، آنتاریو، کانادا

University of Toronto, Toronto, Ontario, Canada

دانشگاه تورنتو در سال 1827 میلادی تاسیس شده است و خود را به عنوان موسسه برتر تحصیلی و آموزش در کشور کانادا به معروفیت رسانده است. این دانشگاه به طرز شگفت انگیزی سبک قدیم و نو را با یکدیگر ترکیب نموده است. این دانشگاه دارای سه محوطه است. محوطه سینت جورج دارای ساختمان های تاریخی و فضای سرسبز است. محوطه میسیسوگا دارای نمای مجذوب کنندهی از فولاد کورتن و شیشه لاجوردی است.

دانشگاه پرینستون، نیوجرسی، آمریکا

Princeton University, Princeton, New Jersey, USA

دانشگاه پرینستون، یکی از هشت دانشگاه معتبر آمریکا به نام لیگ آیوی است. این دانشگاه به عنوان یکی از برجسته ترین موسسه های تحصیلی آمریکا بسیار معروفیت داشته است. دانشگاه پرینستون در سال 1746 تاسیس شده و در شهر آرامی در نیوجرسی قرار گرفته است و دارای کلیسای سبک گوتیک، موزه هنر و تالار ناسائو است. تالار ناسائو، قدیمی ترین ساختمان دانشگاه به شمار می رود.

دانشگاه سینت اندروز، فیف، اسکاتلند

University of St Andrews, Fife, Scotland, UK

دانشگاه سینت اندروز در قرن پانزدهم میلادی تاسیس شده است و محل ساختمان های بسیار تماشایی از جمله کلسیای سینت سالواتور و سالیز کواد است. علاوه بر این، این دانشگاه یادآور لحظاتی از خط ساحلی اسکاتلند است. از جمله فارغ التحصیلان برجسته و مشهور دانشگاه سینت اندروز نیز می توان به بنجامین فرانکلین، رودیارد کیپلینگ، پرینس ویلیام و همسرش اشاره نمود.

دانشگاه یل، کنکتیکات، آمریکا

Yale University, New Haven, Connecticut, USA

یکی دیگر از دانشگاه های لیگ آیوی ایالات متحده آمریکا، دانشگاه یل است که از سال 1701 پذیرای دانشجویان بوده است. از جمله چهره های مشهوری که در این دانشگاه تحصیل کردند نیز می توان به جورج دبلیو بوش و مریل استریپ اشاره نمود. محوطه قدیمی دانشگاه یل محل برج هارکنس است که دارای شصت و شش متر ارتفاع است.

دانشگاه عالی ملی هنرهای زیبا، پاریس، فرانسه

lÉcole nationale supérieure des Beaux-Arts, Paris, France

دانشگاه عالی ملی هنرهای زیبا در مرکز شهر پاریس قرار گرفته است و در دهه 1600 میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه اکنون محل مجموعه ای از ساختمان های بزرگ است که قدمت آنها به قرن نوزدهم میلادی باز می گردد. این دانشگاه دارای مجموعه گسترده ای از آثار هنری است. اگر قصد تماشا این دانشگاه را دارید، حتما تقویم رویدادهای این دانشگاه را آنالیز کنید.

دانشگاه ملکه، بلفاست، ایرلند شمالی

Queens University Belfast, Belfast, Northern Ireland

دانشگاه ملکه، در مرکز شهر بلفاست کشور ایرلند شمالی قرار گرفته است. این دانشگاه، تاریخ و فرهنگ را با حسی زنده و اجتماعی ترکیب نموده است. دانشگاه ملکه در سال 1849 افتتاح شده است و دارای دویست و پنجاه ساختمان است. ساختمان لنیون، که به افتخار معمار آن، سر چارلز لنیون، نامگذاری شده است، مرکز این مکان است و دارای نمای بیرونی با آجرهای قرمز است. داخل آن نیز دارای پنجره های شیشه ای و سقف های طاق دار است.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2244

به "زیباترین دانشگاه های دنیا ، بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین دانشگاه های دنیا ، بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید