خبرنگاران 130 دستگاه ماشین آلات کشاورزی در شیروان پلاک گذاری می گردد

به گزارش گردشیا، بجنورد- خبرنگاران- رییس اداره فناوری های نوین سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: فرایند اداری پلاک گذاری 130 دستگاه ماشین آلات کشاورزی در این شهرستان خراسان شمالی تکمیل شده، که نصب پلاک ها بزودی شروع می گردد.

خبرنگاران 130 دستگاه ماشین آلات کشاورزی در شیروان پلاک گذاری می گردد

سیدمجید بهشتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: تا به امروز 120 دستگاه ماشین آلات در این شهرستان پلاک گذاری شده و 600 دستگاه آماده بازدید کارشناسان استانی است که فرایند آن 2 ماه به طول می انجامد.

وی گفت: پیش از این پلاک گذاری تراکتورها فقط با عمر 13 سال در دستور کار بود که هم اینک تا عمر 25 سال ارتقا یافته است.

بهشتی بابیان اینکه همکاری بهره برداران با سازمان جهادکشاورزی و پلیس موجب سرعت در شماره گذاری ادوات کشاورزی می گردد، اضافه نمود: باید با تسهیل فرایند پلاک گذاری ادوات کشاورزی، در جهت تحقق 100 درصدی اهداف این طرح کوشش گردد تا مسئله ای برای تامین سوخت این ماشین آلات ایجاد نگردد.

رییس اداره فناوری های نوین سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: پلاک دار کردن تراکتورها و کمباین های کشاورزی سبب آسان سازی اموری همچون بیمه دستگاه ها و ماشین آلات کشاورزی، صدور کارت سوخت و امور حقوقی از جمله خرید و فروش می گردد.

بهشتی با اشاره به اینکه دریافت تسهیلات بانکی از دیگر مزایای پلاک گذاری ماشین های کشاورزی است از کشاورزان خواست در کوتاه زمان برای انجام مراحل اجرایی طرح پلاک گذاری ماشین های کشاورزی به مراکز جهاد کشاورزی بخش ها مراجعه نمایند در غیر این صورت در آینده سوخت به آنها تعلق نخواهد گرفت.

در شهرستان شیروان هم اکنون 10 دستگاه کمباین، 2 هزار و 321 دستگاه تراکتور و 12 هزار انواع ادوات وجود دارد.

این شهرستان واقع در 60 کیلومتری شرق بجنورد افزون بر 105 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 943

به "خبرنگاران 130 دستگاه ماشین آلات کشاورزی در شیروان پلاک گذاری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 130 دستگاه ماشین آلات کشاورزی در شیروان پلاک گذاری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید