خبرنگاران اجرای طرح نمایش نما با شعار هر روز یک تئاتر

به گزارش گردشیا، تهران - خبرنگاران - مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان از شروع طرح نمایش نما با موضوع اکران بر خط فیلم های نمایشی بچه ها از تاریخ 15 مردادماه 1399 با شعار هر روز یک تئاتر به عنوان جدیدترین طرح این کانون برای همراهی هرچه بیشتر بچه ها سراسر کشور و دیگر نقاط دنیا با آثار نمایشی از تولیدات کانون اطلاع داد.

خبرنگاران اجرای طرح نمایش نما با شعار هر روز یک تئاتر

امیر مشهدی عباس در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران با اشاره به تجربه بیش از 50سال فعالیت مرکز تئاتر کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان گفت: طی این بازه زمانی بیش از 200 عنوان اثر نمایشی با حوزه تخصصی کودک و نوجوان فراوری شده و در مراکز تخصصی کانون به روی صحنه رفته است. دراین میان طبق تاکید کارشناسان آثار تئاتری فراوریشده توسط این کانون نقشی به سزا در تربیت و معرفی هنرمندان عرصه تئاتر از یک سو و همچنین توسعه و پیشرفت هنر تئاتر کودک و نوجوان در جامعه داشته است. و تمامی اینها این در کنار تأثیرگذاری بر تربیت و رشد فرهنگی بچه ها و نوجوانان در مواجهه با آثار نمایشی است.

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان اظهار داشت: طی چندین سال گذشته بعضی از آثار تئاتری اجراشده در سالن کانون پرورش فکری بچه ها نوجوانان به شکل حرفه ای مراحل تصویربرداری خود را پشت سر گذاشته اند و هم زمان با شیوع ویروس کرونا در کشورمان و تعطیلی فعالیت های تئاتری در کشور شاهد به محاق رفتن فعالیت های تئاتری و همچنین دور ماندن بچه ها و نوجوانان ازسالن های نمایشی هستیم.

به همین سبب بنا را بر آن گذاشتیم تا با شعار هر روز یک تئاتر با فعال کردن تارنما (وب سایت) کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان بخشی از آثار تصویربرداری شده حوزه تئاتر کودک و نوجوان کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان را در فضای مجازی در اختیار خانواده ها و البته مخاطبان هدف این آثار یعنی بچه ها و نوجوانان ایران زمین و سراسر دنیا قرار دهیم.

بلیت نمایش های آنلاین با یک سوم قیمت

مشهدی عباس اظهار داشت: طی تعامل و تفاهم با یکی از تارنماهای تخصصی فروش آنلاین آثار نمایشی طرح نمایش نما (اکران فیلم نمایش های کودک و نوجوان در فضای مجازی) را از تاریخ 15 مردادماه 1399 شروع نموده ایم و تاکید بر آن داریم که بچه ها و والدین شان در کنار تأکید بر خانه ماندن برای برداشتن گام های جدی و متقن در راستای شکست زنجیره ویروس کرونا، بلیت این آثار را با یک سوم قیمت تهیه نموده و در منزل به تماشای آثار نمایشی فراوریات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان بنشینند و لذت ببرند.

وی اظهار داشت: طی برنامه ریزی های اجرا شده 38 عنوان از تئاترهای فراوری شده کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان که دارای بالاترین کیفیت فیلم برداری و فراوری در قالب نمایش های تصویری هستند با برنامه ریزی سه نمایش جدید در هفته از آثار یاد شده در تارنمای کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان بارگذاری می گردد تا مخاطبان بتوانند ضمن بهره مندی از تنوع آثار به تماشای این نمایش ها بنشینند.

تخصیص سهم از فروش بلیت به هنرمندان

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان با اشاره به تأثیری که بیماری کرونا بر تعطیلی فعالیت های فرهنگی و هنری ازجمله عرصه تئاتر گذاشته است یادآور شد: طی این ایام بسیاری از هنرمندان که معیشت و اقتصاد خانواده شان به وسیله فعالیت در عرصه تئاتر سپری می شد روزهای سختی را پشت سر گذاشتند.

مشهدی عباس اظهار داشت: به همین سبب در کنار کوشش برای سرگرمی بچه ها و نوجوانان به وسیله نمایش بر خط آثار فراوریی کانون بنا داریم تا بخشی از درآمد حاصل از فروش بلیت این آثار را نیز به عوامل اجرایی و گروه های فراوریکننده این نمایش ها اختصاص دهیم تا در این راستا نیز گامی هرچند کوچک برای یاری به اقتصاد و معیشت هنرمندان تئاتر در این ایام برداشته باشیم.

نشانی تارنما (پرتال) کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان عبارت است از th.kpf.ir و مخاطابن با یک سوم قیمت می تواننند بلیت نمایش ها را تهیه نموده و به تمشاای آثار بنشینند.

پیرمرد و ببر، تو مثل طوطی، خرس آرکانسا، راز گنجور، عقل صورتی، کلوچه دارچینی، کلوچه های خدا، کوزه عسل، ماهی، هدیه اسرارآمیز اسامی بعضی از نمایش هایی است که بناست در تارنمای ذکر شده به شکل برخط به مخاطبان ارائه گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1278

به "خبرنگاران اجرای طرح نمایش نما با شعار هر روز یک تئاتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای طرح نمایش نما با شعار هر روز یک تئاتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید