تولد 250 نوزاد در دقیقه

به گزارش گردشیا، طبق اعلام سازمان ملل هر دقیقه به طور میانگین 250 نوزاد متولد می شوند که تعداد آنان در سال به بیش از 130 میلیون نوزاد می رسد.

تولد 250 نوزاد در دقیقه

به گزارش ایسنا، از آنجا که تمام آمارها تقریبی است نمی توان در این باره به طور قطع اظهارنظر کرد هرچند اطلاعات سازمان ملل حاکی از آن است که در سال 1800 میلادی جمعیت دنیا یک میلیارد نفر بوده و در سال 1927 به دو میلیارد نفر رسیده است. همچنین جمعیت دنیا در سال 1987میلادی پنج میلیارد نفر بوده و اکنون بیش از 7.5 میلیارد نفر برآورد شده است. در عین حال پیش بینی شده که جمعیت دنیا تا سال 2100 به 11 میلیارد نفر برسد.

در آنالیز های سازمان ملل آمده است از دهه 1960 میلادی در سال تعداد بیشتری نوزاد پسر نسبت به دختر متولد شده است. گفته شده حدود 117 میلیون دختر در آسیا و شرق اروپا به دلیل تمایلات تبعیض آمیز به داشتن فرزند پسر و مشخص جنسیت نوزاد حذف شده اند.

طی 30 سال گذشته بعضی از مناطق شاهد افزایش 25 درصدی تولد نوزادان پسر بوده اند که نشان دهنده صندلی و وضعیت سطح پایین زنان و دختران در این کشورهاست. عدم تعادل جنسیتی می تواند تاثیرات اجتماعی آسیب زننده همچون قاچاق انسان و افزایش خشونت جنسی به همراه داشته باشد.

بنابر گزارش سازمان ملل، همچنین سریع ترین رشد جمعیت در آفریقا و آسیا ثبت شده به طوری که تا سال 2050 میلادی 15 کشور از 20 منطقه پرجمعیت دنیا در این نواحی جای می گیرند. تا سال 2100 یک سوم تمامی جمعیت دنیا از کشورهای آفریقایی هستند.

همچنین در نقاط دیگری از دنیا رشد جمعیت متوقف شده یا حتی روند معکوس پیدا نموده که از آن جمله می توان به غرب اروپا، ژاپن و روسیه اشاره نمود.

از دیگر تغییرات دنیای جمعیت شناختی، بالا رفتن میانگین سنی جمعیت در کشورهای توسعه یافته از قبیل ژاپن و آلمان و کشورهای در حال توسعه است. در عین حال بنابر پیش بینی ها در کشورهای بنگلادش، کامبوج، ویتنام و مغولستان جمعیت افراد بالای 60 سال تا 2050 سه برابر می گردد.

در امسال، تعداد مردم سراسر دنیا که بیش از 60 سال سن دارند برای اولین بار به بیش از یک میلیارد نفر می رسد و پیش بینی می گردد تا سال 2050 به دو میلیارد نفر افزایش پیدا کند.

به گزارش گاردین، کاهش نرخ زاد و ولد می تواند به شرایطی منتهی گردد که تعداد کارگران جوانی که وارد محیط کار می شوند کاهش پیدا نموده و در مقابل هزینه خدمات اجتماعی و مراقبتی مرتبط با افزایش سن بیشتر گردد.

منبع: انتخاب
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 670

به "تولد 250 نوزاد در دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد 250 نوزاد در دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید