تایید واکسن کرونای استنشاقی ساخت چین

به گزارش گردشیا، خبرگزاری خبرنگاران- این واکسن علاوه بر ایجاد ایمنی سلولی و هومورالی (مزاجی) در بدن افراد مبتلا به کرونا، قابلیت ایجاد ایمنی مخاطی را نیز دارد.

تایید واکسن کرونای استنشاقی ساخت چین

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آسیاویژن به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین، اعلام نمود: واکسن استنشاقی کووید-19 در چین تاییدیه سازمان غذا و داروی این کشور را برای آزمایش های بالینی وسیع تر دریافت کرد.

واکسن استنشاقی چین که در حال حاضر در موارد اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد توسط گروه چِن وی یکی از عظیمترین فراوری نمایندگان واکسن در چین و پژوهشگر آموزشگاه علوم نظامی در این کشور فراوری شده است.

خانم چن، این خبر را روز پنجشنبه در همایش نوآوری پوجیانگ 2021 در شانگ های اعلام نمود.

او می گوید دز مورد احتیاج واکسن استنشاقی یک پنجم دوز واکسن های تزریقی است و احتیاجی به نگهداری آن در داخل بطری های شیشه ای نیست.

علاوه بر ایمنی سلولی و هومورالی (مزاجی) که واکسن های تزریقی در بدن افراد ایجاد می نمایند، واکسن استنشاقی قابلیت ایجاد ایمنی مخاطی را نیز دارد. ایمنی مخاطی به واسطه استنشاق واکسن به وسیله اسپری ایجاد می گردد.

واکسن استنشاقی با استفاده از اسپری به ذرات بسیار ریز تبدیل و با دم، وارد راه تنفسی و شش ها می گردد و به این ترتیب ایمنی در بدن فرد گیرنده ایجاد می گردد. از مزایای دیگر واکسن استنشاقی ورود بدون درد آن به بدن و قابلیت دسترسی بالای آن است.

در رابطه با تاثیر گونه های مختلف ویروس بر روی واکسن که نگرانی عظیم عمومی در سطح دنیا است چن می گوید با توجه به تاثیر بیشتر گونه آفریقایی بر روی واکسن ها، تیم او در حال اجرا آزمایش های بالینی بر روی این گونه جهش یافته ویروس کروناست تا بتوانند ایمنی واکسن استنشاقی را در برابر گونه های جهش یافته افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1818

به "تایید واکسن کرونای استنشاقی ساخت چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید واکسن کرونای استنشاقی ساخت چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید