مددجویان تحت پوشش بهزیستی در طرح جهش فراوری مسکن ثبت نام نمایند

به گزارش گردشیا، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: مددجویان تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی که واجد شرایط دریافت مسکن هستند، در سامانه اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای طرح جهش فراوری مسکن ثبت نام نمایند.

مددجویان تحت پوشش بهزیستی در طرح جهش فراوری مسکن ثبت نام نمایند

حسن رحیمی، امروز پنج شنبه 11 آذر در نشست خبری با بیان اینکه از 3100 واحد در حال احداث مسکن برای معلولان در خراسان جنوبی 2400 واحد تحویل شده و بقیه در حال ساخت است، اظهار کرد: تمام معلولان جامعه هدف بهزیستی باید برای ثبت نام در طرح جهش مسکن در سایت راه و شهرسازی ثبت نام نمایند.

به گزارش خبرنگاران، وی با بیان اینکه معلولان بالای 20 سال مجرد هم در این طرح مانند متأهل ها دیده می شوند و شرایط برخورداری مسکن را دارند، اضافه کرد: لذا این افراد هم می توانند در سایت مسکن و شهرسازی ثبت نام نمایند، چراکه چنانچه وام بلاعوض و یا تسهیلات قرض الحسنه در مورد مسکن مددجویان معین گردد، تنها از این طریق خواهد بود.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اشتغال و به کارگیری معلولان به وسیله نهادهای خیریه و شرکت های خصوصی از کارهای خداپسندانه ای است که باید ترویج پیدا کند، گفت: سازمان ها و ادارات و شرکت های خصوصی مطابق قانون سه درصد پرسنل خود را باید از معلولان تامین نمایند به همین دلیل مشوق های بیمه ای و تسهیلاتی دیده شده است.

رحیمی ادامه داد: چنانچه خود فرد معلول بخواهد اشتغالی را راه اندازی کند، تسهیلات 100 میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله به او تعلق می گیرد و چنانچه کارفرما هم بخواهد شخص معلولی را به کار بگیرند تسهیلات 100 میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله به او پرداخت می گردد علاوه براین بیمه شخص نیز سهم بیمه کارفرما را بهزیستی پرداخت می نماید.

وی اضافه کرد: بعلاوه در راستای جبران عدم کارآیی، بهزیستی معلولین جسمی حرکتی که کارایی پایین تری دارند برای جبران عدم کارآیی به کارفرماها مبلغی را بین 20 تا 50 درصد حقوقی که به آن ها می دهد را پرداخت می نماید.

جمیله رضازاده، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: در هفته جهانی معلولان مراسم متعددی در استان برای معلولان برگزار خواهد شد که این فرصت خوبی برای نشان دادن توانمندی ها و شناساندن حقوق معلولان به جامعه است و از جهتی راهی برای حساس سازی افراد جامعه نسبت به دغدغه داشتن برای کمک به حل بخشی از مسائل معلولان است.

وی اضافه کرد: در این هفته جشنواره فرهنگی و ورزشی معلولان شامل مسابقات ویلچررانی و دارت برگزار می گردد و نمایشگاه دستاوردهای معلولان در سراسر استان برپا خواهد شد که در بیرجند نیز این نمایشگاه در میدان سوم مدرس از فردا راه اندازی می گردد.

وی گفت: سرکشی به منازل مددجوهای زیر پوشش بهزیستی از دیگر مواردی است که در این هفته انجام می گردد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی اضافه کرد: صندوق های خرد و خانگی در همه شهرستان ها راه اندازی شد و اکنون 172 نفر عضو این صندوق هستند که افراد می توانند تا 15 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه را دریافت نمایند و هر فردی که بیش از 50 درصد این اقساط را پرداخت کند مجدد می تواند تسهیلات تازه دریافت کند.

وی گفت: کمک هزینه معیشت برای معلولان شدید و خیلی شدید که فاقد شغل هستند و در دهک های پایین جامعه قرار دارند، باید طبق قانون کار پرداخت گردد اما به علت کمبود اعتبارات دولت به ازای هر فرد تنها 160 هزار تومان به جز یارانه معیشتی این افراد پرداخت می نماید.

رضازاده اضافه کرد: سند ملی سالمندان از کشور به استان ها ابلاغ شده و اولین کمیته این سند چند روز قبل در استان برگزار گردید.

حامد عرب زاده، مدیرعامل موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند گفت: موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (علیه السلام) بیرجند در راستای تامین مخارج و آذوغه و سایر خدمات به جمعیت 400 نفری تحت سرپرستی خود، نیازمند کمک خیرین و نیکوکاران است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 400 معلول و سالمند در موسسه توانبخشی حضرت علی اکبر(علیه السلام) بیرجند سرپرستی می شوند، گفت: این مرکز چهار بخش خدمات روزانه، خواهران، برادران و سالمندان را با 45 نیرو دارد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط ویروس کرونا، توان بخشی حضرت علی اکبر(ع) توانست با قرنطینه و نگهداری درست، از سالمندان و معلولان پرستاری کند، گفت: تا به امروز تنها 28 سالمند و 83 معلول گرفتار بیماری کرونا شدند که از این تعداد متاسفانه 7 سالمند از جهان رفتند و مابقی درمان شدند.

مدیرعامل موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند با اشاره به اینکه پروژه آب درمانی توانبخشی حضرت علی اکبر(علیه السلام) با همراهی سازمان بهزیستی در دهه فجر افتتاح خواهد شد، اضافه کرد: بعلاوه کاردرمانی معلولان و سالمندان به صورت همه روزه در این مرکز انجام می گردد.

عرب زاده یادآور شد: از خیرین تقاضا داریم در زمینه آذوقه و مواد غذایی نان میوه و سایر خدمات مرکز توان بخشی حضرت علی اکبر(ع) را کمک نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2042

به "مددجویان تحت پوشش بهزیستی در طرح جهش فراوری مسکن ثبت نام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مددجویان تحت پوشش بهزیستی در طرح جهش فراوری مسکن ثبت نام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید