اعتراض مکتوب بسکتبال ایران به فیبا و IOC به وسیله کمیته ملی المپیک

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگاران، فدراسیون جهانی بسکتبال در حالی فهرست 16 تیمی جام جهانی 2020 پسران در رده سنی زیر 17 سال را اعلام نموده که در میان چهار تیم آسیایی، نامی از ایران دیده نمی گردد.

اعتراض مکتوب بسکتبال ایران به فیبا و IOC به وسیله کمیته ملی المپیک

این فدراسیون به خاطر لغو مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی دنیا در بیروت که شیوع ویروس کرونا موجب آن شد، طبق رنکینگ جدید خود چهار نماینده منطقه آسیا و اقیانوسیه را برای شرکت در جام دنیای سال میلادی جاری تعیین کرد.

تیم بسکتبال نوجوانان ایران که از جمله تیم های شرکت کننده در مسابقات قهرمانی آسیا (لبنان) بود به خاطر قرار داشتن در رده پنجم این رنکینگ پیروز به کسب سهمیه دنیای نشد و همین مسئله غیبت این تیم در جام دنیای بلغارستان را در پی داشت.

به همین دلیل فدراسیون بسکتبال ایران به وسیله کمیته ملی المپیک و با امضای سیدرضا صالحی امیری، اعتراض مکتوب خود به فدراسیون دنیای بسکتبال (فیبا) و کمیته بین المللی المپیک (IOC) را خاطرنشان کرد.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در تبادل نظر با خبرنگاران این خبر را تایید کرد.

به گزارش خبرنگاران، جام دنیای 2020 بلغارستان 14 تا 22 تیرماه در صوفیه بلغارستان برگزار خواهد شد. گروه بندی اعلام شده از سوی فیبا برای این رقابت ها به این توضیح است:

گروه A: کانادا، استرالیا، ایتالیا، مصر

گروه B: چین، دومینیکن، فرانسه، بلغارستان

گروه C: ترکیه، کره جنوبی، آرژانتین، اسپانیا

گروه D: روسیه، آمریکا، اقتصادی، نیوزلند یا ژاپن

طبق رنکینگ جدید، تیم های نیوزلند و ژاپن به صورت مشترک چهارمین تیم برتر آسیا به حساب می آیند. قرار است برگزاری رقابت گزینشی میان این دو تیم، نماینده چهارم منطقه آسیا و اقیانوسیه را تعیین کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 984

به "اعتراض مکتوب بسکتبال ایران به فیبا و IOC به وسیله کمیته ملی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض مکتوب بسکتبال ایران به فیبا و IOC به وسیله کمیته ملی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید