ببینید ، 6 قانون موثر برای داشتن خواب خوب

به گزارش گردشیا، خواب مرهمی است که بعد از یک روز طولانی فرد را آرام می نماید، انرژی دوباره به او می بخشد و برای سلامتی روحی و جسمی ما لازم است. نتیجه کمبود خواب فقط محدود به خواب آلودگی نمی گردد بلکه توانایی های شناختی انسان و سطح بهره وری را هم کاهش می دهد.

ببینید ، 6 قانون موثر برای داشتن خواب خوب

به گزارش خبرنگاران، برای جلوگیری از بیماری های روانی و جسمی ناشی از کمبود خواب در مرحله اول ضروری است افراد به موقع خوابیدن را اولویت قرار دهند.

مهم است که بین ساعت 10:00 تا 11:00 شب به رختخواب بروند تا بدن به طور سالم عمل کند. نکته دیگر توجه به احتیاج بدن است؛ در صورتی که زمان خواب رسیده باشد و به آن بی توجهی گردد، می تواند باعث عدم تعادل روده، عدم تعادل در انرژی و هورمون ها و بی حالی یا حتی سردرد گردد.

بهتر است افراد برای خواب بهتر در شب پاها را با روغن کنجد گرم ماساژ دهند. همواره هنگام خواب لباس های گشاد و راحت بپوشند، این نحوه پوشیدن لباس به افراد یاری می نماید سریع تر و بهتر بخوابند.

سعی کنید در یک محیط تمیز و راحت بخوابید و بهتر است در تاریکی کامل به خواب بروید تا ریتم شبانه روزی شما به خوبی کار کند.

آنالیز های متعدد نشان داده، خواب خوب شبانه باعث شادی و قدرت جسمی می گردد. پس بهتر است برای خواب خوب در شب، خواب های طولانی در نیمه روز ترک گردد و نکته آخر اینکه چیزی به نام جبران کمبود خواب در طول روزهای هفته با خواب آخر هفته وجود ندارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2250

به "ببینید ، 6 قانون موثر برای داشتن خواب خوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، 6 قانون موثر برای داشتن خواب خوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید