بایدن: برنامه های هسته ای ایران تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا است، با متحدانمان درباره برنامه اتمی ایران همکاری می کنیم

به گزارش گردشیا، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه هشتم فروردین در نشست مشترک اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا گزارشی از اقدامات خود در یک صد روز حضور در سمت ریاست جمهوری را ارائه داد.

بایدن: برنامه های هسته ای ایران تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا است، با متحدانمان درباره برنامه اتمی ایران همکاری می کنیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جو بایدن گفت در خصوص برنامه های هسته ای ایران و کره شمالی که تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا و امنیت جهانی است، از نزدیک با متحدان خود همکاری خواهیم کرد تا به وسیله دیپلماسی و بازدارندگی قوی با تهدیدات ناشی از آنها مقابله کنیم.

بایدن در ادامه این سخنرانی، از تصمیم خود برای انتها دادن به حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان دفاع کرد.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به این که وقت آن رسیده که به جنگ بی انتها انتها دهیم تاکید نمود، ما امروز سربازانی داریم که در همان جنگی که پدران و مادرانشان حضور داشتند، شرکت نموده اند.

جو بایدن توضیح داد، قصد ما از جنگ افغانستان این نبود که چند نسل صرف کشور سازی گردد.

بسته مالی

رئیس جمهوری ایالات متحده در نشست مشترک کنگره تاکید نمود، آمریکا با پشت سرگذاشتن مبارزه با شیوع ویروس کرونا که بیش از 570 هزار کشته برجای گذاشت، دوباره حرکت خود را شروع نموده است.

جو بایدن گفت، تنها پس از 10 روز، می توانم به ملت گزارش بدهم که آمریکا دوباره به حرکت در آمده است.

رئیس جمهوری ایالات متحده در ادامه برنامه خود برای صرف 1.8 تریلیون دلار جهت بازسازی طبقه متوسط پس از دوران کرونا در آمریکا را تشریح کرد.

او سپس از اقدمات دولت خود در مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای لجستیکی یاد کرد.

جو بایدن همچنین از تمامی آمریکایی ها خواست که بروند و واکسن کرونا بزنند.

به طور سنتی روسای جمهوری آمریکا پس از یک سال حضور در این سمت در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان با عنوان گزارش سالانه رئیس جمهوری از شرایط کشور شرکت می نمایند، اما جو بایدن پس از نزدیک به 100 روز از روی کار آمدن در نشست مشترک کنگره شرکت کرد./ انتخاب

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1815

به "بایدن: برنامه های هسته ای ایران تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا است، با متحدانمان درباره برنامه اتمی ایران همکاری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: برنامه های هسته ای ایران تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا است، با متحدانمان درباره برنامه اتمی ایران همکاری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید