واکنش موسوی به فریبکاری دولت ترامپ و ایراد اتهامات بی اساس علیه ایران در مبارزه با کرونا

به گزارش گردشیا، سخنگوی وزارت خارجه خطاب به دولت ترامپ گفت: تنها یک دولت فریبکار و دروغگو می تواند آنقدر وقیح باشد که اتهامات بی معنی را متوجه ایرانیانی کند که با ایثار برای محافظت از بشریت در برابر شیوع جهانی ویروس کرونا کوشش می نمایند.

واکنش موسوی به فریبکاری دولت ترامپ و ایراد اتهامات بی اساس علیه ایران در مبارزه با کرونا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (شنبه) با انتشار فیلمی از حضور مایک پامپئو در جلسه استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و انتقاد از ترامپ و تیم او در مبارزه با کرونا در صفحه توئیترش نوشت: وقتی انگشت اتهام خود را به سمت کسی نشانه می گیرید، بدانید سه انگشت دیگرتان را به سمت خودتان گرفته اید؛ تنها یک دولت آلوده به سوء مدیریت، فریب و دروغ می تواند آنقدر وقیح باشد که اتهامات بی معنی را متوجه ایرانیانی کند که با فداکاری و ایثار برای محافظت از بشریت در برابر جهان گیر شدن ویروس کرونا کوشش می نمایند.

به گزارش فارس، پامپئو در این نشست در پاسخ به این سؤال که آیا فکر نمی کنید باید بودجه دیوار مرزی را برای توقف این بیماری مسری (کرونا) که خانواده های آمریکایی را وحشت زده نموده، خرج کنید؟ پاسخی نداد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره اظهارات میک مالوینی رئیس دفتر رئیس جمهور آمریکا در نشست سالیانه محافظه کاران مبنی بر اینکه ویروس کرونا حقه این روزهاست و اینکه آیا با رئیس دفتر کاخ سفید در این خصوص موافقید؟ نیز تنها به این پاسخ بسنده می نماید که وزارت خارجه همه کوششش را برای مراقبت از شهروندن آمریکایی انجام می دهد.

در خاتمه به او گفته می گردد که شرم آور است شما به این سؤالات ابتدایی نمی توانید پاسخ دهید.

لازم به ذکر است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز امروز در توئیتی با انتقاد از دولت ترامپ برای تشدید تحریم ها در حالی که مردم ایران درگیر مبارزه با کرونا هستند، نوشت: در حالی که شهروندان ما در حال جان باختن بر اثر کرونا هستند، دونالد ترامپ به شکل شریرانه ای در حال تشدید تحریم های غیرقانونی ایالات متحده با هدف از بین بردن منابع مورد احتیاج ایران برای مبارزه با این ویروس است. جهان نباید بیش از این در برابر تروریسم مالی ایالات متحده که اکنون تروریسم پزشکی هم به آن اضافه شده، سکوت کند.

پامپئو ششم اسفند ماه در اظهاراتی عنوان نموده بود که ایالات متحده به شدت نگران است که ایران ممکن است درباره شیوع کرونا جزییاتی را پنهان نموده باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 986

به "واکنش موسوی به فریبکاری دولت ترامپ و ایراد اتهامات بی اساس علیه ایران در مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش موسوی به فریبکاری دولت ترامپ و ایراد اتهامات بی اساس علیه ایران در مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید