بیماری هیالوز ستاره ای (AH) باعث می گردد چشمان انسان مانند کهکشان به نظر برسند

به گزارش گردشیا، یک بیماری نسبتاً شایع می تواند چشم ها را شبیه به یک کهکشان کند و ب چشم دارای چشم انداز آسمان پرستاره شب گردد.

بیماری هیالوز ستاره ای (AH) باعث می گردد چشمان انسان مانند کهکشان به نظر برسند

مسلما افرادی که این تغییرات خوش خیم را تجربه می نمایند در واقع اجرام آسمانی در سیستم بینایی خود ندارند. اما هر کسی که به چشمان آنها نگاه کند، لکه های کوچکی از نور را می بیند که در پس زمینه ای تاریک می درهسند.

این بیماری مرتبط با افزایش سن، هیالوز ستاره ای (AH) نامیده می گردد و هیچ کس نمی داند که چرا فقط در بعضی افراد رخ می دهد، چه رسد به اینکه قطعا اظهار نظر کنیم در خصوص سلامت کلی فرد مهم است یا حیر.

به نظر می رسد سن یک عامل خطر باشد، اما ارتباط آن با سایر مسائل بهداشتی به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته. برآورد های صورت گرفته از مطالعات مختلف نشان می دهد که AH تقریباً 1 تا 2 نفر در هر 100 نفر را درگیر می نماید. این بیماری در سگ ها نیز رخ می دهد.

این بیماری به ندرت باعث مسائل بینایی می گردد (اگرچه می تواند تشخیص سایر بیماری های چشمی را سخت کند) و معمولاً به تدریج بروز می نماید. بسیاری از مردم حتی نمی دانند که آن را دارند. اغلب، تنها چیزی که تغییر می نماید، ظاهر چشم است.

به عنوان مثال، در سال 2018، یک زن 54 ساله مبتلا به دیابت که برای معاینه معمول چشم مراجعه نموده بود، معین شد که در چشم چپ خود AH دارد و خودش این را نمی دانست.

این قطعات به اصطلاح ستاره ای تجمعی از مواد، اغلب کلسیم، در زجاجیه یعنی مایع ژل مانند چشم هستند. این مایع بخش عمده ای از ساختار چشم را تشکیل می دهد و بین شبکیه، در پشت، و عدسی، در جلو قرار می گیرد.

با افزایش سن، زجاجیه می تواند زباله های ناشی از عفونت، التهاب و خونریزی را جمع آوری کند و باعث ایجاد قطعات شناوری گردد که می توانند مانند نقاط تیره و خمیده در دید فرد ظاهر کند.

انواع دیگر زباله ها برای چشم در حالت عادی نامرئی هستند، اما در تاریکی درخشان هستند. تحت نور مستقیم، این اجسام سیارکی به رنگ کرم یا سفید هستند. اما با استفاده از دستگاه افتلموسکوپ، وسیله ای که به پزشکان اجازه می دهد به داخل چشم نگاه نمایند، این ماده مانند طلا می درخشد.

معین نیست که آیا AH با سایر مسائل بهداشتی مرتبط است یا خیر. مطالعات مشاهده ای نتایج متفاوتی را به همراه داشته. به نظر می رسد این شرایط بدون التهاب رخ می دهد و بعضی از کارشناسان فکر می نمایند که با مسائل عروق خونی یا مسائل بازیافت سلولی مرتبط است.

محققان در آنالیز سال 2023 نوشتند: آنالیز ها در حال اجرا است، محققان در آنالیز سال 2023 نوشتند، که شاید در [هیالوز سیارکی] مکانیسم های زوال برنده یا دژنراتیو و ریزعروقی مشابهی با اختلال متابولیک و بیماری عروق کرونر وجود داشته باشد. چرا که عوامل خطر مشترکی با این بیماری ها مانند سن، فشار خون بالا، دیابت و جنس مذکر دارد.

در سال های اخیر، دانشمندان به چشم های مردم توجه می نمایند تا نشانگر های پیری سریع، زوال ذهنی قبل از بروز بالینی بیماری آلزایمر یا احتمال مرگ ومیر زودرس را بیابند. چشمان ما تنها بخش خارجی سیستم عصبی ما هستند، بنابراین می توانند آنچه را که در داخل می گذرد آشکار نمایند. به عنوان مثال، در سال 2022، یک مدل یادگیری ماشینی کشف کرد که چگونه می توان سال های زندگی یک فرد را با دقت نسبی به سادگی با نگاه کردن به شبکیه چشم پیش بینی کرد.

اینکه آیا AH می تواند برای پیش بینی نتایج مشابه سلامت مورد استفاده قرار گیرد یا نه، باید آنالیز گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 5 خرداد 1403 بروزرسانی: 5 خرداد 1403 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2433

به "بیماری هیالوز ستاره ای (AH) باعث می گردد چشمان انسان مانند کهکشان به نظر برسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری هیالوز ستاره ای (AH) باعث می گردد چشمان انسان مانند کهکشان به نظر برسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید