دستکشی که زبان اشاره را به زبان گفتار ترجمه می نماید

به گزارش گردشیا، پژوهشگران آمریکایی، نوعی دستکش ابداع نموده اند که می تواند زبان اشاره را به زبان گفتار ترجمه کند.

دستکشی که زبان اشاره را به زبان گفتار ترجمه می نماید

مهندسان دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس(UCLA)، دستکشی ابداع نموده اند که می تواند به واسطه یک اپلیکیشن تلفن همراه، زبان اشاره آمریکایی(ASL) را به انگلیسی گفتار ترجمه کند.

جون چن(Jun Chen)، استادیار مهندسی پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: ما امیدواریم که این فناوری بتواند به افرادی که از زبان اشاره برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می نمایند، یاری کند تا دیگر به مترجم احتیاجی نداشته باشند. همچنین ما امیدواریم که این دستکش یاری کند تا افراد بیشتری، زبان اشاره را یاد بگیرند.

این فناوری جدید، یک جفت دستکش را شامل می گردد که به حسگرهای باریک و قابل کشش مجهز هستند. هر یک از حسگرها، در امتداد یکی از انگشت های دست قرار می گیرند. این حسگرها، از الیاف رسانای الکتریسیته ساخته شده اند و می توانند حرکات دست و انگشتان را که هر یک نشانه حرف، شماره، کلمه یا عبارتی هستند، آنالیز نمایند.

سپس این ابزار، حرکات انگشتان را به سیگنال های الکتریکی برمی گرداند که به صفحه ای در ابعاد یک اسکناس یک دلاری فرستاده می شوند. این صفحه، روی مچ دست کاربر قرار گرفته است و می تواند سیگنال ها را به صورت بی سیم به تلفن همراه انتقال دهد تا به گفتار ترجمه شوند.

پژوهشگران، حسگرهای دیگری را نیز به چهره داوطلبان این پژوهش اضافه کردند تا حالت های چهره آنها نیز مورد آنالیز قرار بگیرد.

چن ادامه داد: سیستم های پوشیدنی پیشین که برای ترجمه زبان اشاره آمریکایی ابداع شده اند، با محدودیت هایی همراه هستند. این سیستم ها، بسیار عظیم و سنگین هستند و استفاده از آنها برای کاربر ساده نیست.

ابزار ارائه شده در این پژوهش، از پلیمرهای سبک و کم هزینه ساخته شده که بادوام و کشش پذیر هستند. حسگرهای الکترونیکی نیز انعطاف بسیار و هزینه کمی دارند.

پژوهشگران، این ابزار را روی چهار داوطلب ناشنوا آزمایش کردند که از زبان اشاره آمریکایی استفاده می نمایند. داوطلبان، حرکات هر دست را 15 مرتبه تکرار کردند و یک الگوریتم مبتنی بر یادگیری ماشینی، این حرکات را به حروف، شماره ها و کلمات ترجمه کرد. این سیستم توانست 660 نشانه شامل حروف الفبا و اعداد بین صفر تا 9 را تشخیص دهد.

این گروه پژوهشی پیروز نشده تا اختراع خود را به ثبت برساند زیرا یک مدل تجاری مبتنی بر این فناوری، به کلمات بیشتری احتیاج دارد و باید ترجمه را سریع تر انجام دهد.

این پژوهش، در مجله Nature Electronics به چاپ رسید.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1222

به "دستکشی که زبان اشاره را به زبان گفتار ترجمه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستکشی که زبان اشاره را به زبان گفتار ترجمه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید