اوکراین: خط لوله جریان شمالی-2 تهدیدی برای امنیت اروپاست

به گزارش گردشیا، رئیس جمهوری اوکراین ساخت خط لوله گاز جریان شمالی-2 را تهدیدی برای امنیت انرژی اروپا نامیده و خواهان همکاری سه جانبه بین اوکراین، لهستان و آمریکا برای متنوع سازی راه های تامین انرژی شد.

اوکراین: خط لوله جریان شمالی-2 تهدیدی برای امنیت اروپاست

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین ساخت خط لوله گاز جریان شمالی-2 را غیرقابل قبول دانسته و آن را تهدیدی برای امنیت انرژی اروپا نامید.

زلنسکی که برای نخستین بار در مقام ریاست جمهوری به ورشو سفر نموده، روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی بعد از مذاکراتش با آنجی دودوا رئیس جمهوری لهستان گفت: ما در اینجا با مقامات ورشو هم صدا اعلام می کنیم که ساخت خط لوله جریان شمالی-2 غیر قابل قبول بوده و تهدیدی برای کل اروپاست، چرا که کشورهای اروپایی را به گاز روسیه وابسته خواهد نمود.

رئیس جمهور اضافه کرد، این کشور خواهان متنوع سازی منابع تامین انرژی بوده و تمایل دارد تا در این زمینه همکاری سازنده ای بین لهستان، اوکراین و ایالات متحده آمریکا وجود داشته باشد.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین در یک مصاحبه تلویزیونی بیان کرد که میخواهد بار دیگر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت وگو کند و این بار مسئله امکان برگزاری نشست سران گروه نرماندی (روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان) را با وی مورد آنالیز قرار دهد.

روسای جمهوری روسیه و اوکراین تاکنون دوبار با یکدیگر گفت وگوی تلفنی داشتند.

زلنسکی همچنین تاکید نمود که اوکراین باید یک کشوری قدرتمند باشد و دست خود را مقابل ایالات متحده دراز نکند. وی گفت: ما نباید دست های خود را به سوی آمریکا دراز کنیم و دائماً بگوییم که از اوکراین حمایت کند. ما یک کشور مستقل و قدرتمند هستیم، فقط درگیر جنگ هستیم. البته ما پیشنهاد می دهیم تا در کشور ما سرمایه گذاری گردد.

لازم به یادآوری است، طرح خط لوله گاز جریان شمالی- 2 از سواحل روسیه و به وسیله بستر دریای بالتیک به آلمان کشیده می گردد و قرار است حجم کلی گاز طبیعی معادل 55 میلیارد مترمکعب گاز را به کشورهای اروپایی برساند. در حالی که اکثر کشورهای اروپایی از این طرح حمایت نموده و در تحقق آن مشارکت دارند، کشورهای لهستان، اوکراین، لتونی، لیتوانی، استونی و آمریکا مخالف ساخت این خط لوله هستند.

رئیس جمهوری روسیه اخیرا تاکید نمود که خط لوله جریان شمالی-2 ساخته خواهد شد، برای اینکه کشورهای اروپایی به گاز روسیه علاقه مند هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 480

به "اوکراین: خط لوله جریان شمالی-2 تهدیدی برای امنیت اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکراین: خط لوله جریان شمالی-2 تهدیدی برای امنیت اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید