افزایش طول عمر با آنتی اکسیدان ها

به گزارش گردشیا، خوردن آجیل به دلیل آنکه سرشار از پروتئین و فاقد کلسترول است بسیار مفید است. بادام منبع بسیار خوب ویتامین E است که خطر بروز سکته مغزی را در زنان کاهش می دهد. گردوی آمریکایی سرشار از آنتی اکسیدان است. روغن های

افزایش طول عمر با آنتی اکسیدان ها

مغزها

خوردن آجیل به دلیل آنکه سرشار از پروتئین و فاقد کلسترول است بسیار مفید است. بادام منبع بسیار خوب ویتامین E است که خطر بروز سکته مغزی را در زنان کاهش می دهد. گردوی آمریکایی سرشار از آنتی اکسیدان است. روغن های غیراشباع در گردو به کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترل خوب خون یاری می کنند.

لوبیا و فیبر

3 یا 4 روز در هفته لوبیا بخورید تا فیبر درون آن علاوه بر کاهش فشار و کلسترول خون، از یبوست جلوگیری کند. رژیم غذایی سرشار از فیبر به کاهش وزن یاری می کند.

حفظ وزن ایده آل

برای افرادی که پا به سن می گذارند حفظ وزن ایده آل بسیار مشکل می شود و زمان بیشتری برای استراحت و بهبود صدمه های وارده به بدن نیاز دارند. برای حفظ وزن ایده آل باید سه وعده کامل غذا خورد و بین وعده های اصلی میان وعده های سالم مصرف کرد. به جای مصرف شیر غنی شده از شیر محلی به مقدار محدود استفاده کنید، چون نوشیدن بیش از حد این نوع شیر خطر بالا رفتن کلسترول خون را افزایش می دهد.

رژیم غذایی یونانی ها

ساکنان حاشیه دریای مدیترانه رژیم غذایی شان سرشار از روغن زیتون، ماهی، سبزیجات و غلات سبوس دار است. آنها به جای نمک از ادویه و سبزی در رژیم غذایی شان استفاده می کنند. رژیم غذایی مدیترانه ای برای قلب و مغز بسیار مفید است و از ابتلا به انواع سرطان ها جلوگیری می کند.

کاهش وزن

کاهش وزن، فشار روی مفاصل و ماهیچه قلب و خطر ابتلا به سرطان را به مقدار زیادی کاهش می دهد. این کار متابولیسم و فرایند تحلیل عضله ها را به مقدار زیادی کند می کند. برای تغذیه مناسب تر از پروتئین هایی مانند گوشت قرمز، تن ماهی و لوبیا استفاده کنید. این مواد به شما انرژی می دهند تا بتوانید کربوهیدرات ها (قندها) را بسوزانید.

توت ها

توت ها منبع بزرگی از آنتی اکسیدان ها هستند. توت فرنگی و تمشک سرشار از ماده پلی فنولاند. این ترکیبات قدرتمند بدن را در مبارزه با سرطان و بیماری های مغز یاری می کنند.

غلات سبوس دار

خوردن غلات سبوس دار احتمال ابتلا به برخی سرطان ها، دیابت نوع دو و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. به جای نان و برنج سفید از نان سبوس دار و برنج قهوه ای استفاده کنید. غلات سبوس دار فرآوری نشده اند و فیبر موجود در آنها از ابتلا به یبوست و بیماری های گوارشی جلوگیری می کند.

روغن زیتون

روغن زیتون، روغن خوش طعم اشباع شده ای است که تاثیر مثبتی بر حافظه می گذارد. ترکیبی به نام اولئوکانتول در روغن زیتون بکر وجود دارد که ضدالتهاب است. مطالعه دانشمندان روی مردان نشان داد روغن زیتون، مقدار کلسترول خوب خون را افزایش می دهد که این مساله باعث از میان رفتن چربی های دیواره رگ ها می شود.

سبزیجات

سبزیجات شامل فیبر، غذاهای گیاهی، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که بدن را در مقابل بیماری های مزمن محافظت می کنند. سبزیجاتی که رنگ سبز تیره دارند سرشار از ویتامین K هستند که برای استحکام استخوان ها ضروری است. سیب زمینی و هویج شامل ویتامین A هستند که چشم ها و پوست را در برابر بیماری ها مصون می کنند. مطالعه پژوهشگران نشان داده مردانی که بیش از یک بار در هفته سیب زمینی می خورند 30 درصد کمتر از افراد دیگر به سرطان پروستات مبتلا می شوند.

ماهی

به جای مرغ روی سالاد ماهی تن یا سالمون بگذارید. ماهی به غذای مغز معروفیت دارد، چون اسید چرب درون آن برای مغز و سیستم عصبی بدن حیاتی است. پزشکان معتقدند با مصرف ماهی یک تا سه بار در هفته علاوه بر کاهش خطر زوال عقل، کلسترول و تری گلیسیرید بدن هم کاهش می یابد. لبنیات

نوشیدن مواد غذایی سرشار از ویتامین D، مانند شیر غنی شده به جذب کلسیم یاری زیادی می کند. این موضوع خبر خوبی برای سالمندان است که معمولا استخوان های نازک دارند یا در معرض پوکی استخوان هستند. ویتامین D خطر ابتلا به سرطان سینه، روده و پروستات را هم کاهش می دهد. خوردن ماست هم به فرآیند هضم غذا یاری زیادی می کند.

منبع:هفته نامه سلامت

منبع: راسخون
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1950

به "افزایش طول عمر با آنتی اکسیدان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش طول عمر با آنتی اکسیدان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید