ارائه راهکارهای عملیاتی برای برطرف نیازهای فناورانه در نمایشگاه صنعت لوازم خانگی

به گزارش گردشیا، دبیر شبکه فن بازار ملی ایران با اشاره به برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه صنعت لوازم خانگی گفت:تولیدنمایندگان لوازم خانگی نیازهای فناورانه خود را اعلام می نمایند و زیست بوم نوآوری و فناوری کشور برای آن راهکارهای عملیاتی ارائه می دهند.

ارائه راهکارهای عملیاتی برای برطرف نیازهای فناورانه در نمایشگاه صنعت لوازم خانگی

گروه علم و پیشرفت خبرنگاران،بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی صبح دیروز سه با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاون زنان ریاست جمهوری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران شروع به کار کرد.

این نمایشگاه با هدف استفاده بهینه از ظرفیت سازی ها، تقویت روحیه تولیدنمایندگان، یاری به ارتقا درآمدهای ارزی، آشنایی با تجارت بین الملل توسعه صادرات غیرنفتی کشور، رشد و توسعه بازار کالاهای داخلی و بعلاوه ترغیب بازار داخلی برای رقابت و شناخت از قابلیت های بازار جهان، از 25 آبان ماه به مدت 4 روز برگزار می گردد.

محمدصالح خالقی دبیر شبکه فن بازار ملی ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران درباره برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه صنعت لوازم خانگی گفت: بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت لوازم خانگی هم اکنون در نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است. در این نمایشگاه یک سالن به عرضه ها و تقاضاهای فناورانه صنعت لوازم خانگی اختصاص داده شده است. در این نمایشگاه 89 تقاضای فناورانه از سوی واحدهای صنعتی ارائه شده است که بیشتر این تقاضاها مربوط به یخچال فریز، گرمایش و سرمایش، تهویه و اسپیلت ها است. از طرف دیگر 52 عرضه فناوری و نوآوری در صنعت لوازم خانگی سال جاری معرفی شده اند.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران با اشاره به مزیت های مهم این نمایشگاه گفت: نکته مهمی که درخصوص این نمایشگاه وجود دارد این است که این نمایشگاه بروکر محور است و بروکرها یا واسط های فناوری و نوآوری وظیفه تسهیل هم رسانی عرضه و تقاضا را به عهده دارند. درواقع عرضه ها و تقاضاها در این نمایشگاه منفعل نیستند بلکه بروکرها وظیفه متصل کردن عرضه ها و تقاضا ها را دارند.

خالقی درخصوص رویدادهای بیست و یکمین نمایشگاه صنعت لوازم خانگی گفت: نکته دوم این است که در این نمایشگاه چند رویداد تعریف نموده ایم تا به همرسانی عرضه ها و تقاضا سرعت ببخشیم. از این رو در رویداد ارائه نیارهای فناورانه، 10 تا از احتیاجهای اولویت دار صنعت لوازم خانگی به کسانی که به صورت بالقوه می توانند این احتیاجها را رفع نمایند ارائه می گردد. این رویداد در حال حاضر در حال برگزاری است.

وی در ادامه اضافه نمود: رویداد دیگر عرضه نوآوری ها است که با موضوع معرفی اختراعات و نوآوری ها فردا برگزار خواهد شد و 10 تا از اختراعات اولویت دار حوزه لوازم خانگی به صاحبان سرمایه که توانایی سرمایه گذاری در حوزه را دارند ارائه می گردد.

خالقی در مورد اهداف برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه صنعت لوازم خانگی گفت: به صورت کلی نمایشگاه دو بخش دارد یک بخش تجهیزات نمایشگاهی است که شرکت های تولیدنماینده آخرین دستاورهای خود را در معرض عموم قرار می دهند. موضوع دوم بحث فناورانه و هایتک بودن آخرین محصولات نوآورانه و فناورانه این صنعت است. هدف ما از در نظر گرفتن این قسمت این است که آخرین دستاوردهای نوآورانه و فناورانه در صنعت لوازم خانگی ارائه گردد که هم عموم مخاطبین و هم صاحبین سرمایه بتوانند در این طرح ها سرمایه گذاری نمایند.

وی در ادامه شرح داد: به طور مثال ما یک ماشین ظرفشویی داشتیم که یکسری ویژگی های خاص مانند مصرف آب و انرژی بسیار کم و مدت زمان بسیار کوتاه شستشو داشت. در این نمایشگاه یکی از واحدهای تولیدی لوازم خانگی بر روی این اختراع یک میلیارد و 500 هزار تومان سرمایه گذاری کرد که امروز این محصول در بازار واقع شده است.

محمدصالح خالقی درخصوص راهکارهای عملیاتی محققان برای رفع احتیاجهای صنعت لوازم خانگی گفت:از طرف دیگر واحدهای بزرگ تولیدنماینده لوازم خانگی ممکن است احتیاجهای فناورانه مختلفی داشته باشند که در این نمایشگاه نیارهای خود را اعلام می نمایند و زیست بوم نوآوری و فناوری کشور متشکل از شرکت های دانش بنیان، مخترعین و استارت آپ ها راهکارهای عملیاتی، محصول و دانش خود را به آن ها ارائه می دهند و پس از انجام مذاکره و عقد قرارداد احتیاج فناورانه صنعت لوازم خانگی رفع می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2025

به "ارائه راهکارهای عملیاتی برای برطرف نیازهای فناورانه در نمایشگاه صنعت لوازم خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه راهکارهای عملیاتی برای برطرف نیازهای فناورانه در نمایشگاه صنعت لوازم خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید