افزایش شش برابری حضور بخش خصوصی ایران در نمایشگاه بین المللی صنایع کوچک چین
به گزارش گردشیا، سرکنسول ایران در گوانجو در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع کوچک چین ضمن تشریح اقدامات سرکنسولگری در توسعه فعالیت های مالی ایران در جنوب چین، کوشش برای توسعه فرصت های مالی کشور در این منطقه از چین را مورد تاکید قرار داد.
با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.
به گزارش خبرنگاران، شیرغلامی، سرکنسول ایران در گوانجو با اشاره به کوشش سرکنسولگری ایران در گوانجو جهت تثبیت صندلی ایران در این نمایشگاه گفت: با کوشش سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و این سرکنسولگری، پاویون ایران در این نمایشگاه سال جاری با در اختیار داشتن فضایی بالغ بر 500 مترمربع، یکی از بزرگ ترین پاویون های برپاشده توسط ایران در جنوب چین است که با حضور فعالین 31 شرکت از بخش خصوصی در قالب 49 غرفه، شاهد افزایش شش برابری حضور شرکت های ایرانی در این نمایشگاه بوده ایم و امیدواریم با حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حضور ایران هرسال قوی تر گردد.
شیرغلامی با بیان اینکه علاوه بر حضور بعضی برندهای شناخته شده در سطح کشور و بازار بین المللی در نمایشگاه گوانجو، سایر شرکت های حوزه صنایع کوچک کشور نیز در این نمایشگاه حضور فعالی دارند اضافه نمود: این نمایشگاه فرصتی است که شرکت های کوچک و متوسط ایرانی در عرصه های بین المللی ضمن کسب تجربه، شناخته شده و با بازارهای جهانی ارتباط برقرار نمایند و به این ترتیب برای این شرکت ها نوعی ظرفیت سازی انجام گردد که بتوانند به زنجیره ارزش بازار جهانی وصل شوند.
سرکنسول ایران در گوانجو اضافه نمود: این شرکت ها علاوه بر عرضه محصولات خود در این نمایشگاه، با ایجاد تعاملاتی از قبیل سمینار معرفی محصولات ایرانی که در این رویداد صورت می گیرد، شرکایی برای توسعه فعالیت های آینده خود در بازار چین خواهند یافت.
شیر غلامی گفت: مهم ترین رسالتی که نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج بر عهده دارند، شناخت و توسعه فرصت های مالی با موضوع بخش خصوصی هم در حوزه شناسایی بازار و ایجاد فرصت برای صنایع کشور در بازارهای کشور مقصد و هم تأمین نیازهای زنجیره صنایع کشور از مواد اولیه گرفته تا ماشین آلات و فناوری هست.
وی اضافه نمود: این اقدامات در سرکنسولگری ایران در گوانجو با شناسایی رویدادها و نمایشگاه های مالی در جنوب چین و معرفی این رویدادها به تجار و فراورینماینده های ایرانی، اخذ تسهیلات و مشوق هایی از سوی برگزارنمایندگان این رویدادها و نمایشگاه ها برای تجار و مشارکت نمایندگان ایرانی در نمایشگاه، معرفی شرکای بالقوه چینی و بین المللی حاضر در چین به تجار و فعالان مالی ایران که همکاری با آن ها می تواند برای طرف های ایرانی مفید و دارای مزیت باشد، ارتباط دریافت با سازمان های داخلی دست اندرکار در امر فراوری و صادرات مثل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و معرفی بازارها و فرصت های صادراتی در جنوب چین و نهایتاً ارتباط دریافت با سازمان ها و تشکل های فعال در فراوری و تجارت جنوب چین و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بازار ایران به آن ها، انجام می گردد.
منبع: خبرگزاری ایسنا