آلودگی هوا باعث تشدید کدام بیماری ها در بدن می گردد؟

به گزارش گردشیا، ورود آلاینده های مضر می تواند باعث نفوذ آلودگی به اندام های شما و از کار انداختن آنان گردد.

آلودگی هوا باعث تشدید کدام بیماری ها در بدن می گردد؟

به گزارش خبرنگار آلودگی هوا باعث نفوذ آلاینده های ریز و مضر در درون بدن انسان ها و از کار افتادن سیستم ایمنی در آنها خواهد شد. در واقع آلودگی هوا زمانی اتفاق می افتد که حجم بسیار زیادی از ذرات یا مواد مضر همانند گازها، ذرات و مولکول های بیولوژیکی وارد اتمسفر کره زمین گردد. آلودگی هوا مخلوطی از گازهایی است که غلظت آن برای انسان ها به شدت مضر است و می تواند باعث افزایش بیماری در بدن آنها گردد. به همین منظدر خبرنگاران در گزارش زیر به بیان آسیب های وارد شده ناشی از آلودگی هوا به بدن پرداخته است که در ادامه می خوانید؛

یکی از مهم ترین اندام های بدن که در معرض نفوذ الاینده های هوا قرار می گیرد دستگاه عصبی است که می تواند باعث ایجاد سردرد مزمن، اضطراب، اختلالات عصبی- شناختی، سکته مغزی و حمله عصبی گردد.

با بروز آلودگی هوا و در معرض قرار دریافت انسان با این هوای کثیف بیماری های گوناگون مانند آسم، دستگاه تنفسی، برونشست، آسیب ریوی و سرطان ریه در انسان تشدید می گردد به همین دلیل بسیاری از متخصصان تغذیه تاکید بسیار زیادی در مصرف شیر و لبنیات کم چرب در هوای آلوده دارند.

علت اصلی آلودگی هوا چیست؟

نارسایی قلبی- عروقی، گرفتگی رگ، حمله قلبی، سکته قلبی، سرطان خون، مسائل و نارسایی در کبد باعث از کار افتادن سیستم قلبی- عروقی در افراد هنگام آلودگی هوا می گردد.

آلودگی هوا می تواند باعث آسیب به مثانه، کلیه، مجاری ادرار و احتمال بروز سرطان مثانه گردد که در اینصورت بهتر است هنگام آلودگی هوا تا جایی که می توانید به هیچ وجه از منزل خارج نشوید.

هنگام آلودگی هوا احتمال ابتلا به نازایی، سرطان رحم، نقص نوزادان در هنگام تولد، مرگ و میر در زنان و احتمال نازایی و ریسک سرطان را در مردان افزایش دهد. بهتر است بدانید که آلودگی هوا به علت داشتن مواد سمی، فلزات سنگین و دی اکسید کربن در بلند مدت می تواند زمینه ساز آسیب های فراوان به بدن انسان گردد و سیستم ایمنی بدن آنها را در مقابل بیماری ها ضعیف کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 827

به "آلودگی هوا باعث تشدید کدام بیماری ها در بدن می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا باعث تشدید کدام بیماری ها در بدن می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید