7 تجربه عملی آشپزی که می توانید در تایلند امتحان کنید

به گزارش گردشیا، تایلند یکی از مقاصد گردشگری آسیایی است که علاوه بر جاذبه های دیدنی، با ارائه تجربه منحصربه فرد آشپزی، سفری متفاوت و جالب را برای گردشگران رقم می زند.

7 تجربه عملی آشپزی که می توانید در تایلند امتحان کنید

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

از عطر و بوی بازارهای خیابانی تا طعم های فوق العاده در غذاهای کاری و سوپ ها که جزو غذاهای اصلی تایلندی به حساب می آید، سفر به تایلند تاثیری ماندگار روی حواس پنجگانه گردشگران به جا می گذارد.

افرادی که دوست دارند علاوه بر چشیدن غذاهای خیابانی، هر چه بیشتر با آشپزی سحرآمیز تایلندی آشنا شوند می توانند در کلاس های آشپزی شرکت نمایند. از تهیه توفو گرفته تا میوه آرایی و کلاس هایی که هنر آشپزی را با تکنیک های ماساژ تایلندی در هم آمیخته است را می توانید در تایلند تجربه کنید.

1. میوه آرایی

هنرآموزان در یک پنت هاوس خصوصی مشرف به شهر بانکوک می توانند مبانی پایه هنر میوه آرایی و سبزی آرایی تایلندی را در آموزشگاه حکاکی سیام بیاموزند. شرکت نمایندگان این فرصت را دارند تا توانایی خود در حکاکی روی میوه و سبزی و حتی گل و ماهی امتحان نمایند. اگر تصمیم دارید مدت زمان زیادی را در تایلند سپری کنید، می توانید در سایر کلاس ها شرکت کنید و مهارت خود را ارتقا دهید. با یک دوره 60 ساعته قادر خواهید بود آثار هنری نظیر اژدها، پرنده و ماهی را روی میوه حکاکی کنید. قیمت این کلاس ها از حدود 75 دلار شروع می گردد.

2. تهیه توفو

اگر هوادار توفو هستید یا رژیم گیاهی دارید یا علاقه مند هستید از نحوه تهیه این غذای بی مزه و در عین حال سالم بیشتر بدانید، در تایلند می توانید طرز تهیه توفو از مواد اولیه خام را یاد بگیرید. در May Kaidee بانکوک، هنرجویان در کلاس های تهیه توفو شرکت می نمایند و کار خود را با خیساندن سویا شروع نموده و در انتهای کلاس مکعب های آماده توفو را مشاهده خواهند کرد. ضمناً شرح مختصری درباره دستور تهیه توفوی تایلندی نیز به هنرجویان ارائه می گردد. توفو یکی از مواد غذایی مهم در آشپزخانه های تایلند به حساب می آید و یاد دریافت نحوه درست کردن آن می تواند سوغات به یادماندنی باشد که از سفر به تایلند با خود می برید. هزینه این کلاس ها حدود 57 دلار تمام می گردد.

3. آشپزی سنتی تایلندی

مدرسه آشپزی تایلند در چیانگ مای، محلی فوق العاده برای کسانی است که دوست دارند با طرز تهیه غذاهای سنتی تایلندی نظیر کاری سبز با مرغ، برنج چسبناک با انبه و نودل سرخ شده تایلندی آشنا شوند. در واقع با حضور در این کلاس ها، یاد می گیرند که این غذا را چطور می توانند در آشپزخانه خانه هایشان نیز طبخ نمایند. قیمت این کلاس ها حدود 44 دلار است.

4. غذاهای گیاهی خام

در کلاس آشپزی غذاهای گیاهی خام، هنرجویان با نحوه تهیه غذاهای گیاهی بدون طبخ یا با حرارت کمتر از 40 درجه سانتی گراد آشنا می شوند. کسانی که در زمینه فرایند آماده سازی غذاهای خام اطلاعات چندانی ندارند، نحوه استفاده از دستگاه خشک کن میوه (از لوازم ضروری برای تهیه غذاهای خام) را یاد می گیرند. در یک کلاس 3.5 ساعته، هنرآموزان می توانند سس ها، سالادها و غذاهای سنتی مثل نودل نارگیل (پد تای) را آماده نمایند. از بشقاب های رنگارنگ و زیبایی که تهیه نموده اند، می توانند عکس های معرکه ای برای اینستاگرام خود بگیرند. هزینه این کلاس ها حدود 134 دلار است.

5. آشپزی در مزرعه تایلندی

در کلاس ارگانیک آیلند، هنرجویان می توانند تجربه منحصربه فرد انتخاب مواد تازه و ارگانیک را از بیاموزند و با نحوه تهیه و طبخ 4 غذای سنتی متفاوت تایلندی آشنا شوند. غذاها معمولا با میگو و مرغ تهیه می شوند؛ اما به دلیل آشپزی در مزرعه می توان غذاهای وگان و گیاهخواری را نیز تهیه کرد. از آنجا که هدف این مزرعه بر پایداری و شیوه های آماده سازی غذای سالم است، هنرآموزان می توانند ضمن تجربه آشپزی که نصف روز طول می کشد، در باغبانی و کشاورزی نیز شرکت نمایند. قیمت این کلاس ها حدود 68 دلار است.

6. ماساژ بعد از کلاس آشپزی

در یک کلاس منحصربه فرد در بانکوک می توان دو ساعت را به یادگیری روش های آشپزی تایلندی و دستورهای غذایی این کشور اختصاص داد و سپس طی سه ساعت، روش ماساژ تایلندی را یاد گرفت. شرکت نمایندگان در طول ساعاتی که در این کلاس ها سپری می نمایند می توانند با دو بخش مهم از فرهنگ تایلند آشنا شوند. این تجربه حدود 81 دلار هزینه برمی دارد.

7. خرید از بازار محلی

در طول دو و نیم ساعت کلاس آشپزی در کاتا تایلند کوکینگ در جزیره پوکت، غذاهای منحصربه فرد تایلندی نظیر برنج سرخ شده در آناناس نصفه و غیره را به هنرآموزان یاد می دهند. در ابتدای کلاس شرکت نمایندگان با دمنوش علف لیمو پذیرایی شده و بعد هنر آشپزی پوکت به آن ها آموزش داده می گردد. کلاس های ناهار و شام هر روز هفته برگزار می گردد و روزهای خاص با تور بازارگردی همراه است. قیمت این کلاس ها از 59 دلار تا 68 دلار متغیر است.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 621

به "7 تجربه عملی آشپزی که می توانید در تایلند امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 تجربه عملی آشپزی که می توانید در تایلند امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید