راهنمای شکم گردی در تایلند

به گزارش گردشیا، شکم گردی در تایلند

درغذاهای تایلندی معمولا طعم ها و مزه های شیرین، ترش، شور و تلخ در کنار هم و کاملا متعادل استفاده می شوند. با گشت و گذار در نقاط مختلف این کشور به این نکته پی می برید که در هر ناحیه غذاهای خاصی درست می گردد که در تضاد کامل با غذاهای دیگر نقاط است. در این پست می خواهیم شما را به سفری در نقاط مختلف تایلند ببریم تا درباره غذاهای این کشور در هر ناحیه بیشتر بدانید. با راهنمای شکم گردی در تایلند، خبرنگاران را همراهی کنید.

راهنمای شکم گردی در تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

شمال تایلند

غذاهای این ناحیه از پادشاهی باستانی لانا سرچشمه گرفته و پیدا کردن خیلی از آن ها در دیگر نواحی تایلند سخت است. به طور سنتی مردم شمالی تایلند بر روی میز های گرد و کوچک غذا می خورند وغذاهای شمالی کاملا با غذاهای نواحی شمال شرقی این کشور فرق دارد. غذاهای این ناحیه به شدت تحت تاثیر همسایه های شمالی مثل چین و لائوس است و در سوپ ها و کاری ها معمولا از شیر نارگیل استفاده نمی گردد. آب و هوای خنک تر این قسمت از کشور باعث پرورش سبزیجات وحشی، گیاهان معطر و قارچ های زیادی می گردد که در غذاها مورد استفاده قرار می گیرند. غذاهای این ناحیه معمولا تلخ و شور هستند و به تندی نواحی جنوبی و شیرینی نواحی مرکزی نیستند. به طور کلی مردم نواحی شمالی چندان علاقه ای به غذاهای شیرین ندارند. یکی از محبوب ترین غذاهای این ناحیه Nam phrik ong است که با برنج و سبزیجات خورده می گردد. از دیگر غذاهای محبوب اینجا کاری هایی مثل khao soi است که در بخش های شمالی سرو می شوند. از طرفی سوپ های متنوع و زیادی هم هست که از غذاهای پرطرفدار مردم به شمار می روند. یکی از شهرهای پربازدید نواحی شمالی تایلند چیانگ مای است که گردشگران زیادی بخشی از سفر را برای امتحان غذاهای متنوع آن اختصاص می دهند. اگر در حال تهیه لیستی برای امتحان غذاهای خوشمزه این قسمت از تایلند هستید غذای sai ua را از یاد نبرید این غذا در واقع سوسیسی تند است که با گوشت چرخ نموده، فلفل خشک، سیر و علف لیمو درست می گردد.

جنوب تایلند

اگر به دنبال غذاهای تند و تیز هستید مسقیم به سمت بخش های جنوبی بروید چون مطمئنا در هیچ بخش دیگری از تایلند نمی توانید غذاهایی از این تندتر پیدا کنید! غذاهای جنوب تایلند با طعم های خوشمزه بسیار تاثیرگزار هستند و گردشگران زیادی فقط به خاطر همین غذاها به جنوب تایلند می روند. کشورهایی مثل اندونزی، مالزی و هند برروی فرهنگ غذایی این ناحیه تاثیرزیادی داشته است. در این بخش از کشور مسلمانان زیادی زندگی می نمایند و این موضوع هم بر روی فرهنگ غذایی آن ها بی تاثیر نیست. از آنجایی که این بخش به ساحل نزدیک است مردم از ماهی بیشتر از گوشت استفاده می نمایند. نارگیل از مواد غذایی اصلی کاری هاست و با امتحان غذاها مزه ترش و تند را بیشتر از هر طعم دیگری حس می کنید. Nam prik kapee یک جور سس است که از خمیر میگو، فلفل، شکر پالم و آب لیمو درست می گردد و با سبزیجات خام و ماهی سرخ شده خورده می گردد و از محبوب ترین غذاهای این ناحیه است. مطمئنا یکی دیگر از غذاهای معروف این ناحیه geang است که یک جور کاری و یا سوپ تند است.

شمال شرقی تایلند

غذاهای شمال شرقی تایلند با طعم خیلی تند و شور خود شناخته می شوند. سوم تام Som tam (سالاد انبه سبز)، کویی (koi) (سالاد گوشت خوردشده ترش)، لارب (مرغ چرخ نموده ترش، به همراه سالاد گوشت با نعناع و مقدار زیادی فلفل) بخشی از غذاهای مخصوص این ناحیه به شمار می رود. در اینجا برنج چسبناک و همینطور غذایی به اسم nam phrik bla که یک نوع ماهی به همراه سس تند است در مقدار زیاد استفاده می گردد. مردم این ناحیه معمولا غذا را به همراه مقدار زیادی سبزیجات خام و سبزی های معطر می خوردند.

مرکز تایلند

وقتی درباره مرکز تایلند حرف می زنیم مطمئنا منظورمان بیشتر از هر شهر دیگری بانکوک است. بانکوک در مرکز تایلند قرار گرفته است و بیشتر از اینکه پایتخت باشد شهری مرکزی به حساب می آید! چیزی که در خصوص غذاهای بانکوک باید مورد توجه قرار بگیرد این است که این غذاها باید بتوانند بیشتر سلیقه ها را راضی نمایند چون افراد زیادی به این شهر سفر می نمایند. کسانی که برای پیدا کردن شغل به بانکوک می روند فرهنگ غذایی این ناحیه را تحت تاثیر قرار داده اند. برخی از بهترین و محبوب ترین غذاهای تایلندی در نواحی مرکزی آن اختراع شده و شاید برایتان جالب باشد که غذا خوردن یکی از فعالیت های اجتماعی مهم در بانکوک است. تعدادی از بهترین رستوران های تایلند را فقط در بانکوک می توانید پیدا کنید. غذاهای شیرین زیادی هستند که اولین بار در بانکوک درست شده اند و به دیگر نقاط و استان های کشور انتقال پیدا نموده اند. خیالتان راحت باشد چون معروف ترین غذاهای تایلندی را مطمئنا می توانید در نواحی مرکزی و به ویژه در بانکوک پیدا کنیدو این موضوع به این دلیل است که گردشگران زیادی از سراسر جهان به این شهر سفر می نمایند. غذاهای مرکز تایلند از نظر طعم ترش، شیرین، شور و تند هستند. در این بخش برنج دم پختی بیشتر از برنج چسبناک خورده می گردد و در آن انواع و اقسام سوپ های مختلف درست می گردد. یکی ازغذاهای محبوب ترین غذاهای این ناحیه که حتی شهرت جهانی دارد tom yum goong است که از سوپ میگو به همراه علف لیمو درست می گردد. در اینجا معمولا از مجموعه ای از ادویه ها و سبزیجات معطر خشک شده برای طعم دادن به غذاها استفاده می گردد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 471

به "راهنمای شکم گردی در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای شکم گردی در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید