25 نکته برای انتخاب محضر عقد مناسب در تهران

به گزارش گردشیا، روز ازدواج برای هر جوانی بهترین روز زندگی محسوب می گردد؛ هنگامی که عروس و داماد در کنار یکدیگر در محضر عقد حاضر می شوند و یا بر سر سفره عقد می نشینند، بهترین خاطره زندگی برایشان رقم می خورد.

25 نکته برای انتخاب محضر عقد مناسب در تهران

بسیاری از جوان هایی که قصد تشکیل زندگی مشترک دارند، شرایط و مکان متفاوتی را برای مراسم عقد در نظر می گیرند.

بسیاری دوست دارند در دفتر عقد این مراسم اجرا گردد و سپس جشن در تالار و یا باغ تالار ادامه یابد. بعضی نیز چند روز قبل از برگزاری مراسم جشن همراه خانواده و اقوام درجه یک به محضر عقد مراجعه نموده و پیمان زناشویی می بندند و برگزاری جشن و پذیرایی از مهمان ها را به روزهای بعد موکول می کنند.

ما در این مطلب قصد داریم نکاتی را با شما در میان بگذاریم که می تواند در انتخاب دفتر ازدواج برای برگزاری مراسم در زیباترین روز زندگیتان به کمکتان بیاید و آن روز تکرار نشدنی را به روزی به یادماندنی و خاطره انگیز تبدیل نماید.

ویژگی های محضر عقد مناسب برای برگزاری مراسم ازدواج

معمولا هر چه عروس و داماد به روز برگزاری مراسم ازدواجشان نزدیک تر می شوند، استرس و اضطراب بیشتری پیدا می کنند؛ زیرا تمایل دارند مراسم بدون هیچ مسئله ای و به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

بعضی از عروس و دامادها دوست دارند روز عقد محضری آن ها با برگزاری مراسم عقد فاصله زمانی داشته باشد و بسیاری نیز دوست دارند تالار و یا باغ تالار عروسی را اجاره کنند که دارای فضایی برای برگزاری مراسم عقد داشته باشد و در کنار خانواده و اقوام به برگزاری جشن بپردازند.

ما در ادامه نکاتی را به شما خواهیم گفت که لازم است برای انتخاب دفتر عقد و ازدواج مناسب در نظر داشته باشید.

1. محل محضر ازدواج

محلی که محضر عقد یکی از مهم ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا عروس و داماد و خانواده بتوانند به موقع و در زمانی که برای عقد در نظر گرفته شده به محضر برسند.

2. برخورداری از پارکینگ

اگر محضر عقد و ازدواجی که انتخاب می کنید در منطقه شلوغ شهر تهران واقع شده است، بهتر است از داشتن پارکینگ برای پارک خودرو عروس و داماد و همراهان مطمئن شوید تا لازم نباشد مدتی را برای پیدا کردن جای پارک صرف کنید.

3. دکوراسیون محضر

اگر می خواهید از برگزاری مراسم عقد خود عکس و فیلم تهیه کنید، بهتر است هنگام انتخاب دفتر ازدواج از دکوراسیونی که برای اجرای عقد در نظر گرفته اند آگاه شوید. بسیاری از دفاتر ازدواج چنین ویژگی هایی ندارند در حالیکه بعضی دیگر نیز شرایطی را برای برگزاری مراسم عقد فراهم نموده اند. اگر شما جز عروس و دامادهایی هستید که مایلید روز برگزاری جشن نیز یک عقد فرمالیته داشته باشید و بعدا آن را در تالار و یا باغ تالار اجرا نمایید، دکوراسیون محضر می تواند چندان مهم نباشد.

4. ظرفیت پذیرش مهمان در محضر ازدواج

اگر خانواده و یا اقوام بسیاری دارید که مایلید در روز عقدتان شما را همراهی کنند، پس حتما به گنجایش محضر عقد توجه داشته باشید و سپس محضر را انتخاب و رزرو نمایید.

5. صندلی عروس و داماد در محضر عقد

اگر قرار است روز برگزاری مراسم عقد آتلیه عکاسی و فیلمبرداری داشته باشید، لازم است صندلی عروس و داماد و تزیینات آن را بیشتر آنالیز کنید؛ زیرا خاطره این روز زیبا قرار است با ثبت در عکس و فیلم، برای شما سال ها باقی بماند؛ بنابراین بهتر است به این مورد مهم توجه ویژه داشته باشید.

6. عاقد

انتخاب عاقد یکی از نکات مهم در بهترین روز زندگی شما به شمار می آید؛ زیرا در این شرایط شما و خانواده کمی استرس دارید، اگر عاقد هم بی حوصله و بدخلق باشد ممکن است اتفاقی برخلاف میلتان رخ دهد که روز شما را خراب نماید. بنابراین سعی کنید هنگام انتخاب دفتر ازدواج از عاقدی که قرار است عقد شما را جاری نماید اطلاعاتی داشته باشید.

7. مدت زمان برگزاری مراسم

هنگامی که دفتر ازدواج را انتخاب می کنید این موضوع را جویا شوید که برای شما چه میزان زمانی می توانند در نظر بگیرند، به این ترتیب اگر زمان زیادتری در اختیار داشته باشید، با خیالی آسوده و استرس کمتر مراسم را به خاتمه می رسانید.

8. برخورداری از اتاق انتظار

محضر عقد باید دارای اتاق انتظار باشد؛ زیرا ممکن است هنگامی که به محضر می رسید مراسم قبلی هنوز به خاتمه نرسیده باشد و شما معطل شوید بنابراین عروس و داماد و بزرگترهای فامیل می توانند دقایقی را به استراحت بپردازند.

9. گل آرایی و نورپردازی

همان طور که پیشتر اشاره کردیم بسیاری از دفاتر ازدواج شرایط ویژه ای را برای برگزاری مراسم عقد تدارک دیده اند و بعضی به خواست شما نورپردازی، گل آرایی و بادکنک آرایی را برای روز عقد شما آماده می کنند. اگر تصمیم به سفارش این موارد می گیرید سعی کنید قبلا عکسی از آماده سازی های متنوع سالن عقد ببینید تا هزینه ای که پرداخت می کنید با آنچه دریافت می کنید همخوانی داشته باشد.

10. پخش موسیقی

معمولا دفتر عقد امکان برای اجرای موسیقی با کیفیت بالا را دارد. اما چنانچه شما سالن عقدی را در باغ تالار و یا تالار عروسی انتخاب کنید، این امکانات را می توانید به صورت ویژه و با سلیقه خودتان در اختیار داشته باشید و در طول مراسم از آنها درخواست کنید تا آهنگهای مورد علاقه و خاطره انگیز شما را پخش کنند.

11. سرو کیک و شیرینی در محضر ازدواج

اگر در دفتر عقد پس از اجرای مراسم مایل هستید که از مهمانان خود به صرف کیک و شیرینی پذیرایی نمایید، حتما محضر عقدی را انتخاب کنید که بتواند این فضا در اختیارتان قرار دهد.

12. هزینه دفتر ازدواج

عموما اجرای مراسم عقد هزینه ای تعیین دارد اما شرایطی که شما از سالن اجرای عقد همراه با دکوراسیون شیک و گل آرایی و .. انتظار دارید و منطقه ای که دفتر عقد در آن واقع شده است، می تواند هزینه های بیشتری را بر دوش شما بگذارد. بنابراین بهتر است عروس و داماد و خانواده ها تمامی این هزینه ها را پیشتر آنالیز کنند تا در این اوضاع مالی فشار زیادی به جوان ها وارد نگردد.

در آخر ذکر این نکته لازم است که برای اینکه بتوانید مراسم عقد و ازدواج خودتان را به بهترین نحو برگزار نمایید، لازم است از پیش برای تمامی مسائل مربوط به آن از خرید لباس و حلقه گرفته تا سالن آرایش و رزرو محضر عقد، سالن عروسی و باغ تالار، گل آرایی و ارکستر موسیقی و سفره عقد و ... را در نظر بگیرید و متناسب با سلیقه و بودجه ای که دارید نسبت به خرید و رزرو آن ها اقدام نمایید.

منبع: سوربان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1702

به "25 نکته برای انتخاب محضر عقد مناسب در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 نکته برای انتخاب محضر عقد مناسب در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید