کشف مجموعه ای از نقره به وسیله یک جوینده گنج

به گزارش گردشیا، یک جوینده گنج در نروژ مجموعه نادری از اشیاء نقره ای را در استیوردال واقع در مرکز نروژ کشف نموده است که گمان می رود به دورن وایکینگ (قرن هشتم تا یازدهم میلادی) تعلق دارد.

کشف مجموعه ای از نقره به وسیله یک جوینده گنج

این مجموعه که در عمق چند سانتی متری زمین دفن شده بود، از 46 شئ تشکیل شده است. همه این اشیاء از نقره ساخته شده اند. در این مجموعه فقط دو انگشتر سالم به جای مانده است. سایر اشیاء این مجموعه را تکه های سکه، دستبند و سایر زیورآلات تشکیل داده است.

این اکتشاف به وسیله پاول بدنارسکی (Pawel Bednarski) یک جوینده گنج آماتور و با استفاده از دستگاه فلزیاب پیش از کریسمس سال گذشته اجرا شده است. این یک اکتشاف اتفاقی بود و او به هیچ وجه انتظار نداشت با چنین گنجینه ای روبرو گردد.

بدنارسکی نخست دو حلقه را پیدا کرد و سپس به حفاری ادامه داد تا این که به هر 46 شئ تاریخی دست پیدا کرد. این اشیاء درحالی کشف شدند که در عمق دو تا هفت سانتی متری زمین دفن شده بودند.

او زمانی که به اهمیت باستان شناسی این اشیاء پی برد به کارشناسان باستان شناسی منطقه خبر داد و این اکتشاف را بیان کرد.

این گنجینه در حقیقت از ده ها شئ نقره تشکیل شده است که بر حسب وزنی که داشتند به عنوان پول مورد استفاده قرار می گرفتند. این اشیاء عمدا به تکه هایی با وزن های متفاوت تقسیم شده بودند تا همانند سکه در موراد مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

این گنجینه با سایر گنجینه های مشابه کشف شده در اسکاندیناوی فرق دارد؛ چراکه موارد قبلی از اشیاء نقره ای سالم تشکیل شده بودند.

با این که باستان شناسان تایید نموده بودند، آثاری که به وسیله بدنارسکی کشف شده اند به عصر وایکنیگ تعلق دارد، اما زمانی که کارشناسان دانشگاه علوم و فناوری نروژ وارد عمل شدند، اهمیت حقیقی این اشیاء تاریخی معین شد.

استفاده از سکه ها از حوالی 550 تا 800 میلادی در غرب و جنوب اروپا شروع شد. این درحالی است که مردم اسکاندیناوی از اواخر قرن نهم میلادی به استفاده از سکه روی آورده بودند.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 آبان 1401 بروزرسانی: 7 آبان 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2284

به "کشف مجموعه ای از نقره به وسیله یک جوینده گنج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مجموعه ای از نقره به وسیله یک جوینده گنج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید